|
Sida 1 av 4
|
|
|---|---|
|
Ska köpa bil gode snart & funderar som fan! Det står mellan en 525 E34, 328 E36, 320D E46, 530D E39... *525 E34 är, vad jag tycker grymmast av dom alla, den går inte billigt eller är speciellt flott av sig + 1950 kilo.... *328 E36, bra vikt, kraftig motor, bra 0-100 tid för att va så gammal. *320D E46, inte snabbast, inte flest hästar, men riktigt snygg tycker jag, går billigt som fan (får tag på mycket billig diesel). *530D E39 inte snyggast men flottast & med mest utrustning. drygt 180 hk med ett jävla vrid, men går ju dock inte lika billigt som en 320D.. De är va jag tycker, rätta mig gärna ;) Några tips/hjälp hade inte varigt fel nu när jag har väldigt mycket beslutsångest :P | |
|
jag vill inte rekommendera diesel. för det är ju inget kul. men ska du ha en bruksbil och får tag i billigt bränsle så verkar det ju som ett vettigt val. se till att få m-paket och facelift på dom oavsett. vad snackar vi för kaross? |
|
|
525 +1950 kg? Det är denna du kör billigast med. Väger bara 1595 kg. Om man räknar in inköpspriset. 328 roligast. 530 D bra som f-n men dyr att hålla förutom bonnadiesel. 320 D helt ok. |
|
|
Tror det hjälper oss i rådgivningen om du berättar lite vad dina prioriteringar är... ---- BMW CS #6212 |
|
|
bag, 320 dieseln är en E46a. De är precis det som är mitt problem.. jag vill kunna köra billigt & ha kul, jag vill ha lyx & hästkrafter... Då hade en E39as lyx, E34ans utseende & E36/E46ans körglädje vare det ultimata bilen för mej.. men den finns ju inte :P |
|
|
Jag är sjukt nöjd med min e39a men det är ioförsig en M5a. Men om jag kunde haft en e39 som drog hälften mot vad min bil gör så vore det den ultimata bilen:) (läs 530d) Mvh. Richard |
|
| jag menade alltså om vi snackar sedan/touring/coupé/cab/compact? | |
|
okej, låter bra de, de är ju bara de att den är ju rätt stor & tung :/ sen är den, vad jag tycker, inte så snygg. visst, m5orna är snygga men.. |
|
|
okej, bag, dieseln är en sedan |
|
| den är riktigt snygg med facelift och m-paket och de andra då? | |
|
alla de andra bilarna är sedan men E36an är coupe. kollade på en E46 320D -02 (facelift) igår för ett jävligt bra pris men den hade gode många mil på nacken. De är ingen som vet av en E34 525 sedan i jävligt bra skick? helst skin :) |
|
| bra att du väljer bort e36 sedan den är inte vacker. milen ska du väl inte vara så rädd för om den är i fint skick. kika extra noga efter rost på e46 och e39. särskilt om du inte köper -04 eller nyare. då har du ju 12-årig rostskyddsgaranti. | |
|
haha nej, E36 sedan är nog en av de fulaste bilar bmw någonsin gjort. jodå, rost kikar man alltid efter. men att köpa en -04 är nog liite utanför min prisklass ;) |
|
|
... vad är då din prisklass? Och har du specifika krav på utrymme etc? ---- BMW CS #6212 |
|
|
är du 13 eller 17? |
|
|
Eftersom jag är 17 (!) så är prisklassen inte jättehög, men upp till 60 papp går de att sträcka sig. Utrymme & så är inte speciellt intressant för mig, isf hade jag köpt en touring. Det är synd att det finns rövhål som lilla klar här under som stör mig nå fruktansvärt på, tror sig vara nåt, säkert nån dagdrömmande 12åring som sitter hemma & har mamma till att hjälpa han stava... herregud! |
|
|
Och du karl, en 525 E34 som du säger väger 1595 kilo väger, som sagt, 1950 kilo + (eller, för att rätt mig själv, 1990 kilo) Här hemma finns kopior på papper från min farsas 525a där det står 1990 kilo, dessutom står det 1990 kilo om du kollar vägverkets hemsida. |
|
| 1990 är totalvikten på bilen, alltså tjänstevikten plus max lastvikt. Enligt vv väger min 525 1640 kg, max lastvikt 350 kg. Totalt 1990 kg. | |
|
abrahamn92 >> normalt sett så använder man tjänstevikt när man refererar till en bils vikt. Totalvikten är ju tjänstevikt + last. Har jävligt svårt att tro att en gammal E34 skulle väga nästan 2 ton med full tank och förare (som tjänstevikten anger). Ca 1600kg i tjänstevikt och runt 350-400kg i last låter rimligt. Då stämmer nog dina 1990kg. Du ska nog för din egen skull inte tjafsa en massa och kalla forummedlemmar för rövhål osv, speciellt inte när du är så ny här som du är. Du kommer inte få mycket hjälp då. KARLhilding är hans nickname här.. inte KLAR, som du själv skriver. // Erik |
|
|
Jag är tydligen jävligt seg på att skriva.. ;) GE var snabbare :) Lite onödigt av Karlhilding att dra till med sitt uttalande oxå. Abraham vill ju bara ha hjälp verkar det som. Jag röstar för en 525 E34. Runt 95-96. Så ny som möjligt är givetvis bäst. // Erik |
|
|
Ja, de va väl lite onödigt sagt men jag blir så förbannat på såntdär folk som alltid ska va överhuvuden... Jo, jag är jävligt sugen på en sån men det är ju det att få tag på en i bra skick, det finns ju jävligt fina 530, 535or men de blir lite dyr sopparäkning för min del ;) Det stod en jävligt fin 525a ca 20 mil hemmifrån som jag & farsgubben tänkte fara & kolla på, när vi ringde första gången var det upptaget sen på andra försöket svarade han & säger "jag pratade med en för 5 sekunder sen som ska ha den", lite snopet men vad gör man... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.