AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.966

Stolsvärme bekymmer E60

Si
3.020
Sim
F11 530dA
i3
Hej!

Här innan jul i minusgrader, har min stolsvärme i själva sittdynan lagt av (förarstol / komfortstol). Jag har värme i ryggen, men inget alls i sittdynan.

Någon som råkat ut för detta? Kan det vara en sladd som inte sitter, eller är värmeelementet i stolen trasigt?

Inga fel dyker upp i idriven, eller annat som indikerar fel.
2.429
Håkan Hsson
520i -99
320ci -05
Hej,

om man satt knät i stolen för att hämta ngt i bilen så kan man skada värmeslingorna. Borde gå att ohm-mäta dessa.

//H
Si
3.020
Sim
F11 530dA
i3
Tack Håkan.

Jag vet om detta, och har varit extra uppmärksam mot just detta.
Hi
136
Hilden
Audi A8 4.2TDi
Du eller ngn annan har inte bara råkat snurra till inställningarna i idriven då? Är det uteslutet borde det som sagt vara enkelt att kolla slingan mha mätinstrument.
Si
3.020
Sim
F11 530dA
i3
Hilden: inte alls :-) Den står på 50/50 och ingen värme kommer i stolen, endast ryggen :-(
Si
3.020
Sim
F11 530dA
i3
BMW har nu konstaterat att värmeelementet i sittdynan är defekt. DKK 4500 + moms i delar + 3-4 timmars arbete.

I E60 sitter värmeelementet tydligen insydd i skinnet, så skinnet i sittdynan måste bytas till nytt med ett fungerande värmeelement.
He
159
HenkePenke
535D GT -11
530D E61 -05
318D -11
Jag har samma problem på passagerarsidan i min E61 (läderstolar), det låter inte roligt med såna summor!

Sim, Sitter det någon kontakt man kan kolla eller har du något annat tips?

En riktig BMW har fyra Pipor... // Henke
Si
3.020
Sim
F11 530dA
i3
Om värmen fungerar i ryggen, så är det tyvärr säkert samma fel du har som jag.

Du kan evt kolla sladdarna under stolen, och se om något sitter löst. Jag kommer själv att felsöka lite mera när vädret tillåter, då detta måste kunna ordnas utan att byta halva stolen. BMW's förslag är dyrare än att köpa en komfortstol från en 5000 mils E60 på eBay - vansinnigt.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.