AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.003

Tips om hur man använder minneslagring av personliga inställningar?

18
Lööv
530i Touring M-sport -06
När man ställer in sina personliga inställningar för comfort-stolarna och annat, såsom rattinställning, favoritknappar, backspegelinställning, displayspråk m.m. , så sparas alltid de senaste valen och allt ställs tillbaka till senaste inställningarna om man öppnar med samma nyckel som satt i vid inställningstillfället. Men vad har man inställningarna för knapparna 1 och 2 på de bägge stolarna till? Är det om har råkat ställa om för mycket och vill gå tillbaka till en grundinställning med samma nyckel i tändningslåset?
Kan någon tipsa om hur det är tänkt att användas, instruktionsboken ger inte så mycket ledning i frågan……..
Ba
168
Baccala
530xdAT M-sport -06
Det är precis som du beskriver, minnet sparas ju efter sista användning, men ponera att du lånar ut bilen och "din" nyckel till någon och han sabbar din inställning, då trycker du bara på 1 eller 2 så har du "dina" inställningar igen. I mitt fall har jag och tjejjen 2 olika nycklar, men jag har "min" inställning på knapp 2 i hennes nyckel i de fall jag lånar hennes nyckel. Och vice versa. Och med min nyckel har jag så klart då min inställning på 1:an

MVH Baccala
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.