AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
2.759

Värdering av bil, 325 (E90, m-sport, automat)

Nej, bilen ska inte säljas, vill bara kolla så att jag följer min avbetalningsplan.

Info om bilen:
Uttagen 20060830
Gått cirka 5000 mil
325, E90
Automat
M-sportpaket:
18" m-sportfälgar
Utvändig optik
Svarta lister
Sportstolar
Antracit innertak (svart)
Sportratt
Tonade rutor från fabrik

Bilen har inte comfort eller advantage vilket innebär:
Business CD med AUX-ingång
Manuell klimatanläggning
Farthållare, men ej aktiv
Ingen parkeringssensor

Säkert missat något.

Har den senaste månaden blivit erbjuden lika mycket som jag gav för den (av privata köpare) men vill ändå hålla i den då den är i mycket fint skick.

Har ägt bilen sen i våras.

Länk
Glömde ett par detaljer:

Nya vinterdäck (nokian) på noname-fälg
Eftermonterade högtalare
Nya sommardäck (F1)
Visa användare
4.597
Marin
Bruksbil
Mellan 175-190' skulle jag gissa,
Mvh
Marin
Jag gissar på ca 190-200kkr, med viss reservation för hur mycket avsaknaden av advantage+comfort gör för prisbilden. Annars verkar M-sport + 18-tum göra rätt mkt på andrahandsvärdet för E9X, trots att modellen ser trevlig ut i standardutförande.

OT: Riktigt snygg bil förresten, min 320dT har samma kulör :-) Titansilver gör sig perfekt ihop med M-sport (gärna i kombination med blacklineljusen) då de svarta detaljerna kommer fram till sin rätt.
Bj
4.789
BjörnB
Ferrari F430 -09
BMWSC #367
Tror som Kristoffer. Det är nog en ganska attraktiv bil. Vill du avslöja vad du gav för den i våras?

175´ kan du få av mig.
Jag gav 220.000 för den (kändes som om det var den enda 325an med m-sport i världen just då, fan vad jag letade)

Fick ett bud på 210.000 (privat, pizzakontanter) för ett par veckor sen, första tanken var att sälja och köpa en LCI, men svårt att hitta något prisvärt då priset på 3-serien verkar ha stått still det senaste halvåret.

Har de senaste dagarna kollat blocket efter liknande objekt, men svårt att hitta en 325 sedan med lite lagom låga mil, automat och fullt m-sport-paket.

Men jag håller med, sjukt fin bil :)

Men om bilen är värd 190-200k så är jag helt klart på plusskontot, alltid skönt att veta.
Roffa1
Bilen på bilden ser onekligen ut som den E90 330iM-2007 som tidigare fanns till salu hos Biltorget i Borås. (även samma försäljningslokal på bilden)
Känner igen bilen (330iM) då jag var stark spekulant på den.
He
1.011
Heden
Audi RS6 -16
Roffa1 => Jag tror tyvärr att du är ute och cyklar i det här fallet ;)

Mvh/ Niclas
Roffa1
Den hade reg nummer EBL 901.
Hur i all världen kan du se att det är exakt samma lokal som Biltorget i Borås???
Mig veterligen finns det flertalet BMW handlare som också plåtar sina bilar med vit bakgrund med gråa klinkersgolv :-)
Roffa1
Lider desvärre av fotografiskt minne;-)
Roffa1 har helt rätt, samtidigt som jag köpte min 325 så stod det en identisk (till utseende) 330 2007 i hallen.

Tyvärr utanför min prisklass :)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.