AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
1.064

Bmwägare = Märkestrogna?

Liten rolig grej som jag råkat ut för 2ggr med 2 olika bilar.
I Somras ägde jag en Bmw 325 E30 Coupé och var på väg ut på E4an från Birsta/Sundsvall
i södergående riktning med start i en uppförsbacke.
Framför mig ligger en Bmw E60 antar att det var en 520 eller en 523 för annars skulle jag inte haft en chans kan ha varit en diesel också låter detta vara osagt då den var emblemlös.
Han ligger som sagt före mig i påfartsträckan ut mot E4 och jag hade lite bråttom så när han viker ut på E4 så kastar jag mig ut direkt i omkörningsfilen och pressar mig förbi.
I E60in sitter en affärsman med kostym och jag ser ilskan i hans ögon då han inte kan hänga av mig och min "skrotbil" man riktigt ser hur han svär för sig själv och sitter och blänger på mig när jag passerar honom och är uppe i ca 120 då jag viker in framför och
lägger mig i högra filen och släpper av på farten då kastar han sig ut i omkörningsfilen och lägger sig jämsides pekar på bilen och håller upp en servicebok som det står BMW på och ger mig tummen upp och ett brett flin då var det helt plötsligt okej att bli omkörd när det var av en BMW.

Liknande händelse var för ungefär en vecka sen i min 328 E36 Coupé ligger i ungefär 110-120 på E4 norrgående riktning från stan då en Bmw E90 320d av emblemet att dömma dyker upp från ingenstans och swischar förbi då det kl 21 på kvällen och helt trafikfritt så bestämmer jag mig för att hänga på tar rygg på han upp till ungefär 170-180 hela vägen tills han svänger av på samma avfart som jag hade tänkt svänga av i vilket fall. Väl framme i korsningen visar det sig att han ska till vänster och jag till höger medans han står brevid mig i korsningen och väntar på att svänga ut får jag åter igen tummen upp av en affärsman i kostym.

Har man vid liknande situationer kört om tex en Audi eller en Volvo så har man enbart fått arga blickar.

Vet inte riktigt vart jag vill komma med detta inlägg men tycker att det var 2 händelser som aldrig inträffat när jag kört något annat bilmärke.

Mvh // Janne

// 4cyl är ingen riktig BMW
ma
7.450
marin849
E39 525i Touring M-pkt -04
Härligt, det antyder ju att det finns folk med god ekonomi som inte väljer BMW bara för att de har råd!
Visa användare
1.954
Davve
BMW-lös
Sånt där är ju riktigt kul! Särskilt när man sällskapar med någon annan i "lite" högre farter över en längre sträcka.

Det händer att man får uppskattning av andra märken också. I somras drog jag ihop med en Skyline ett flertalet gånger på en 2+1 väg. Han slog mig förstås, men både han och jag tyckte det var trevligt och vi skildes åt med diverse ljusblinkningar.

------
BMW CS #04839

Visa användare
8.662
Grelle
Audi E-tron 55 -22
Seat Leon ST -17
Med anknytning till E4 Sundsvall så för nåt, några år sedan kom jag från stan på väg mot birsta i en Z4 coupe när den var nysläppt. Jag höll god fart och lugnade mig lite när en bil följt efter mig en stund. Det var en 525 E39 med familj som alla satt klistrade mot rutorna och gav tuppen upp till mig.

Kan anta att pappan tyckte det var lite kul att få köra om mig men inget jag hade nåt emot.

Mvh Johan
Visa användare
2.783
Grabber
BMW 318dT ´11
Det är nåt med det där leken på vägen! :)

När jag hade min 530 o var på väg mellan Ulricehamn o Jönköping körde jag om en M5 E34 o sen kan ni lista ut resten...
Han - en herre 40+ åkte ifrån mig på rakan men vänta in mig sen när jag var borta i hans spegel.

Tummen upp o så svängde han av...

En del MB AMG ägare kan man också ha roligt med på vägen!

Vägen är mitt liv - vägen är mitt mål
Visa användare
1.998
mistafrizz
Tesla Model S 85

VW Golf cab - 12
Jag tackar oftast de bilarna jag legat och sträckkört med i högre hastigheter och längre sträckor - när jag hade min S6a så låg jag med en likadan och körde (rejält fort, men kontrollerat) hela vägen hem ifrån jobbet (7 mil), när jag skulle svänga av svängde han också av för att tanka. så det blev en liten stunds skitsnack inne på Preem över en kaffe.

/Andreas.
Finns tydligen många som råkat ut för följande men jag tänkte mest på mitt första exempel att han vart förbannad av att bli frånåkt av en gammal "skrotbil" men just när jag la mig framför och han såg bmw loggan då vart det tummen upp =)

// 4cyl är ingen riktig BMW
Ah
613
Ahab
320d Xdrive 2011
Har även jag en sådan "märkesrelaterad" historia som i korta drag lyder: Var på den tiden då M3 e46 var så ny att den första jag såg live på gatan i Malmö körde jag efter för att få en rejäl titt på. Hamnar så småningom sidan om honom vid en tvåfilig korsning och jag jag fyller mitt lystmäte med denna mulliga nya m-bilen.
Killen som kör den tittar på min bil och ger .....tummen upp!!
Bilen jag kör är en e30 325 diamantsvart med lilla paketet en nästan mint 10000milare. Då var jag stolt över min fina bil ska ni veta!

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.