AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
1.996

Vart kan man få tag på stötfångare fram till en E38?

Vart kan man få tag på stötfångare fram till en E38? Eller kan man bara byta själva underdelen på stötfångare, i den som dimljus sitter i bland annat?

//Mattias
we
2.310
weeeman
X5 4,4 -01
Länk han kan ha

______

Okej jag skickade ett mail till honom så får vi se. Vad tycker ni är lämplig prisklass?
aj
422
ajhp
BMW 745Li -04
Jag köpte en komplett stötfångare, med lampor, spolare mm för 4500kr under sensommaren. Den hade exakt samma färg som min.

Jag letade i både laga och bildelsbasen, fick söka på "hela demonteringsobjekt." eller "demonteringsobjekt"
Okej jag har kollat där men sökte dock aldrig på demonteringsobjekt. Figgesgarage hade ingen iallafall.

WA
2.343
WAN
BMW F01 760i-10 Individual Alpina 21,Dodge Viper 06
Länk
mm jag såg den med och ringde precis dit. De var tvungen att kolla på den lite så tänkte att jag hör av mig efter alla julhelger, har inte så jättebråttom.
ga
522
gabber
Golf 1.6 2008
Hej,

Jag köpte min BAK stötfångare för 400 kr och bytte själv, förmodligen den bästa affär jag gjort och lyckats med i mitt liv :) Det var från Sollentuna skroten.
Har fortfarande inte fått tag på någon stötfångare, Ringt runt på massa demonteringsobjekt men är de inte krockade fram så är de sålda. Fler tips?
Det ser nästan ut som att stötfångare är tvådelad, skulle det gå att bara byta underdelen som bara är i svart plast för det är den som är dålig. Överdelen skulle räcka med att slipa lite och lacka om bara? Nån som vet?

//Mattias
jo
429
joblock
740iA -92 (E32)
750iA -96 (E38)
328i -00 (E46)
MB 500SL -04

Sprängskiss över främre fångare. Kanske kan ge lite tips.
Verkar vara i ett stycke, 542 USD over there.

Länk

mvh.
Lasse

## Köra BMW 7'a, det är livskvalité ##
Jo den är väl i ett stycke, synd att frakten blir så dyr annars skulle jag ha handlat.
De
232
Depeche_Mode
E30/318 Cabrio, 1992 (16000 mil)
F15/X5 xDrive40d
Tisdag får jag se vad som knackar - om det bara är bultarna till oljepumpen, eller om det är en prislapp a 25.000. Är det det senare har jag massor med delar ;)

Fin inredning, nya fjädrar och dämpare, skivor, renoverad låda, dörrar, facelift och vet inte allt...
th
392
theraphosa2009
750i.års modell 95
här har dom en hel del saker, titta här Länk

th
392
theraphosa2009
750i.års modell 95
Länk prova dessa, hittade fina baklampor, jätte billigt, han har garenterat vad du behöver med mvh Roger

th
392
theraphosa2009
750i.års modell 95
sorry, lite trött, skickade visst samma länk 2 ggr, ber om ursäkt för det.

Jag får inte länken att funka, kommer bara till bildelsbasen startsida. Vilket företag är det du menar. //Mattias
th
392
theraphosa2009
750i.års modell 95
aha, ja du får ju skriva in reg nummret på start sidan, eller leta upp bmw, vilken modell du har, och vilken år den är ifrån. så kan du välja sen i en lista vad du vill ha. funkar skit bra, mvh Roger

Jo men där har jag kollat förut, finns inga stötfångare har även ringt runt till alla som har demonteringsobjekt men det är ingen som har någon stötfångare kvar eller oxå är den krockad fram.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.