|
|
|
|---|---|
|
Av någon anledning fungerar varken vindrutespolningen, strålkastarspolningen eller intensivrengöringen. Det enda som fungerar är bakrutespolningen. Lite egendomligt då jag trodde det var olika motorer? Har kollat säkringen för vindrutespolningen - den var hel. Någon som har tips? ps. spolarbehållaren och intensivrengöringen är full. Visserligen är det minus 3 grader men motorn borde efter någon timmes körning ha värmt eventuella proppar inbillar jag mig. | |
|
på biltema kostar en pump 139 kr köp en sådan och se om det funkar |
|
|
Hm, väl värt att pröva om det är trasiga pumpar, tänkte först se om det ens kommer fram någon ström till pumparna. Det är ju det att tre pumpar verkar ha fallerat samtidigt. Det är lite för mycket slump, såvida inte någon pump styr de andra, eller att det är elfel (relä?) |
|
| Är det samma spolarvätskebehållare till fram och bakrutan? Om inte kanske du har för dåligt frysskydd vilket lett till att spolarvätskan frusit. | |
| samma behållare... | |
|
Jag har tyvärr inga bra tips. Skulle bara bli gissande på vad jag tror kan fela. Har lyktspolningen en separat motor eller är det samma som till vindrutespolningen? Om det är två separata, vilket jag tror, så känns det lite skumt att båda slutat gå. Vindrutespolningen sköts väl kanske helt av spaken, men lyktspolningen är väl kopplad till någon elektroniskmodul som avgör hur lång varje spolning ska vara. Och insignalen till den elektroniskamodulen kommer från spaken. Jag hade nog mätt uppe vid spaken för att se så det inte är den som blivit kass. Man använder ju oftare vindrute- än bakrutespolaren. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.