|
|
|
|---|---|
|
Jag har en 520i från 2001 med monterbar dragkrok som inte använts på c:a ett år. Idag när jag skulle sätta dit förlängningskontakten för el var det lögn att få dit den. Spåren passade inte. Det verkade som den inre kontaktdel som sitter fast på bilen var förskjuten och jag lyckas inte rubba den med tång. Kanske är det kopplat till kylan. Eftersom jag inte vet hur det fungerar vill jag inte ta i för mycket. Några tips till lösning? | |
|
Jag har lite svårt att förstå vad du menar... Är handsken på bilen motsvarande som den handske du försöker sätta dit? Det finns ju två olika modeller. Hur många stift har den? Den vanligaste har 7 stift, sedan finns en med 13 stift. Om du har den senare så finns en adapter att köpa. // Erik |
|
|
13-stiftvarianten är inte gjord för svenska vintrar eftersom den den har rörliga delar som fryser. Hanen kan ha frysit och spåren i bilen kan var igenisade. Testa med hårtork eller varmluftpistol för att värma upp kontakterna. Om du har lös adapter är det ju bara att ta in den delen i värmen. |
|
|
Tack för frågan - problemet är löst nu. Den del som jag inte kunde sätta dit är en förlängningsdel som följde med vid leverans. Den är c:a 1 dm lång. Dess enda funktionen är ta bort den utstickande kontakten för att på så sätt göra det möjligt att sätta på täckbiten i plast över hålet i stötfångaren. Den fanns en rörlig del på förlängningsdelen som jag aldrig behövt använda och inte noterat tidigare. Nu hade den vridits fel. Efter justering var det inget problem längre. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.