|
|
|
|---|---|
|
Igår i värsta snöstormen på väg genom stockholm till norrland för jul lekte bilen julgran, varenda jävla lampa tändes, broms (!) (abs) (dsc) 4x4! ebv, allt. Ingen abs funkade, farthållaren funkar inte, antisladd funkar inte, och det är 200 mil till och från fjällen som ska köras i mellandagarna, en av anledningen att köpa en 500' kr:s 2009 4wd bil. Kan det vara något enkelt som abs givare och de kanske kanske fixar det till veckan eller någon som varit med om liknande och vet att det är allvarligare? Bilen är en 530d -09 xdrive E61 med 2700 mil /Christian | |
|
Är det inte nybilsgaranti kvar på bilen? Slipp problemet och åkt till bmw å få problemet åtgärdat :) Innan du åker dit kan du väl kolla laddningen på batteriet. De mest konstiga fel kan uppkomma vid kass batterispänning. Ställ in bilen på tining och koppla på en laddare. // Erik |
|
| Jag fick snömodd i ABS-kransen på en AWD-bil jag hade en gpng, då fick jag liknande symptom, så förhoppningsvis är det lätt att lösa. Hoppas du kan få en tid på verkstaden snabbt! | |
|
Bilen är tvättad och står nu i varmgarage, hoppas nått har tinat upp till ikväll men det blir bmw kl 7 i morgonbitti, visst har den garanti men dessa helgadagar är ju ett problem. Återkommer hur det går. /Christian |
|
| Kommer man in med ett trevligt ansikte precis när de öppnar och frågar vänligt om de kan kolla på det brukar det inte vara några problem. | |
|
Jo...är lite inne på Heinz spår jag med... Jag hade liknande symptom på min E32:a och det var generatorkolen där ena kolet gått av! Renoverade generatorn efter en del bekymmer innan med byte av kol som gick av igen osv osv.. Men iofs så har jag svårt att tro det på en såpass ny bil, låter alldeles galet om du skulle ha problem med generatorn/laddningen redan...men men. Mvh Janne. |
|
|
Asså jag vet att det är elektriskt och att laddningen påverkar mycket, men bilen är "ny", jag hade kört från gbg till stockholm där det hände, sen körde jag till sundsvall så den borde ju ha hunnit ladda, ifall det inte är just laddningen som inte fungerar. ja, vi får se, åker in i morgon, en diagnos måste de nog hinna med |
|
|
Hade samma problem med min 530xd,Efter att jag stängde av bilen i ca 1 min och startade om den så fungerade allting. Detta problem dök ofta upp efter att man sladdat lite extra. Fick sedan byta en ventil till x driven efter det fungerade den bra. |
|
|
fått igen bilen idag. Den verkar lagad, det var visst ett styrdon till fördelningslådan som byttes. Med omprogramering också då. Lustiga var att de förra veckan fått in en bil med samma problem, hrfm... Men skönt inför helgerna, TACK Molin bil, mycket snabbt och bra jobbat! Fick bilen servad samtidigt så nu ska den till fjälls! /Christian |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.