|
|
|
|---|---|
|
Har idag friktionsdäck som jag är grymt missnöjda med. Det halkar i sidled, svårt att stanna, slirar när man ska iväg etc. Original från BMW valde jag friktionsdäck, dom är enligt BMW avsedda för kontinenten, ej nordiska förhållanden, då bilen är för tung och behöver mer stabilitet(hårdare gummiblandning) Dimension 255/55-18. Det fungerar som skräp, sämsta grepp jag varit med om. Vill byta, men till vad? Det verkar vara bättre med dubbade däck för nordiska förhållanden, kanske man också skulle ha lite smallare? Typ: 235/55-18. På min förra X5, gamla modellen, var det 235/60-17 och den kunde stanna på en 5 öring... utan problem... Men nya X5:an med friktionsdäck är inte särskillt bra. Några tips? Kommentar motaget tacksamt. | |
| Jag kör med hacka 5 dubb. 275-20 runt om går som tåget. | |
|
Då kanske det är just friktionsdäck avsedda för kontinenten som är problemet, och inte dimensionen? Är Hakka 5 också "run flat" däck? Hakka 5 SUV verkar bra, och då kanske man ska behålla org dimension utan att gå ner i dimensioner. |
|
| Har nu kört c:a 300 mil med Hakka 7 235 x55 17 , fungerar mycket bra. | |
|
Vad är det för friktionsdäck som BMW rekommenderar för E70 (märke/modell)? //Stenback |
|
Ni 153 Volvo v90 t4 2019
BMW M3 30 jahre ed 2017 Mercedes v300 AMG 2020 Porsche 992 Carrera S 2020 |
Hej Jag kör med hakka dubb 19 tum 255 breda på min 4,8 m 08 det går kanon |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.