AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
2.712

12000mil med ett säte som ser ut såhär ?

Sl
1.147
Slippy
M3 touring comp 2025

Länk

knappast

MuProPro-medlem
7.993
Mugge
F20 - 116d -16
991 - 911 Carrera 4 - 13
Ha ha ha.... sassa bilar.... Alla vet ju att de bara räknar var fjärde mil. ;)

__
Min bil:
Länk
th
2.084
thom525
116i M-sport -15
520d touring -16
Ja det sätet har nog suttit i en Taxi innan synd att han skulle köpa just det sätet på skroten när den skulle renoveras
För vad jag vet får man väl inte skruva mätarna bakåt :-)

Ha Ha deT
Förare på 150 kg?
Visa användare
4.597
Marin
Bruksbil
Att bedömma och avgöra om en bil är mätarskruvad bara med hjälp av en bild på stolen är bara dumt. Kolla bilen irl och kontrollera dokumentationen INNAN mi börjar prata ner en säljare.
Mvh
Marin
Ja
11.288
Janne T
523i-97
M5-99
Alfa Romeo 156 2,0 TS-98

Det man i alla fall kan konstatera är att sätet ser fruktansvärt slitet ut, sedan vad det beror på är naturligtvis oklart..

Mvh Janne.
Ratten såg blank och fin ut också. Sicka skojare...
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Captur Intens II-19
Den firman är ju ökänd sedan tidigare.

///MVH Yngve "Hasso" Carlsson
Länk
Visa användare
4.597
Marin
Bruksbil
Spelar tydligen ingen roll. Bilen är reserverad!
Nu är det kanske inte världens bästa bilfirma, men skinnstolar brukar inte ha skinnet spänt som ett korvskinn, det kan spricka annars.

Det såg ju inte slitet ut direkt.

Men jag hoppar nog över bilen ändå :)
Ja
11.288
Janne T
523i-97
M5-99
Alfa Romeo 156 2,0 TS-98

Ok, inte slitet?

Visst, skinnstolar brukar ju kunna bli ganska blanka och det brukar kunna synas ett visst slitage ganska snabbt, men dom där stolarna verkar isf fruktansvärt misshandlade enligt mig på 12000mil hur som haver...

Mina skinnstolar i 735:an ser inte alls lika slitna ut(lite blanka o med något/några små veck i, men inte deformerade eller nedsuttna eller på annat vis slitna) och då har den rullat drygt 33000mil och stolarna har varit med sedan 1988.

Men visst, jag har inte kontrollerat miltal eller öht någonting på bilen vi pratar om så nog kanske milen stämmer, men misshandel av stol i så pass hög grad har då aldrig jag sett på endast 12000mil vad jag kommer ihåg..

Mvh Janne.
du menar att det är veck på stolen då eller?
Jag tycker denna ser värre ut
Länk

Det är nog lättare att sälja en bil om man heter bilcity i danderyd iställer för sassas bilar..
Ja
11.288
Janne T
523i-97
M5-99
Alfa Romeo 156 2,0 TS-98

Nja, inte vecken utan slitaget på sidan av ryggstödet(kika lite där på sidan där bältet ligger) + deformeringen av lårstöden...

Måste? iaf ha suttit en STOR grabb i den bilen...

Mvh Janne.

Visa användare
4.597
Marin
Bruksbil
Min bil har sportstolar i skinn (Audi A6 -07) som har gått 4000mil. SWE-såld med 1 privat ägare. Färgen på vänster sidostödet börjar redan försvinna!
Ja
11.288
Janne T
523i-97
M5-99
Alfa Romeo 156 2,0 TS-98

Ok...tja, kanske kvaliteten på moderna stolar och färg till skinnstolar har blivit i "trabantkvalitet", men jag tycker att stolen ser ovanligt sliten ut..
Jämförelsevis med min verklighet, dvs mina gråa skinnstolar i E32:an..

Visserligen har jag inte sportstolar i min vagn + att jag vårdar stolarna/inredningen ganska väl...dvs rengöring och insmörjning med hyfsat jämna intervall..

Jaja...en kontroll av denna vagn mht miltal osv tar jag för givet att någon presumtiv köpare gör iaf..

Mvh Janne.
we
2.310
weeeman
X5 4,4 -01
Det haltar lite att jämföra E32 stolar med en -05a. I så fall får man väl jämföra med andra E60 bilar som gått 12 000 mil.
Tycker inte stolen ser så våldsamt sliten ut dock. Men det är lite svårt att bedöma på en så dålig bild.

______

Ja
11.288
Janne T
523i-97
M5-99
Alfa Romeo 156 2,0 TS-98

Jo...det är ju visserligen en riktig iaktagelse.

Visst, någon med E60 sportstolar eller har mycket erfarenhet av dessa ur slitagesynpunkt kan ju ge någon kommentar för att "vrida det rätt" en smula..

Dock det jag har sett på E60 och sportstolar då så har dom inte varit så slitna som denna bild ger sken av iaf..på "bara" 12000mil ca.
Men som sagt, kontroll av miltal är det enda rätta om man ska köpa denna jämförelsevis billiga 535D..

Billigast på Blocket tror jag att den är...
Men någon ska ju vara det också ;)

Mvh Janne.
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Jag har senaste halvåret kollat på hur många E60/E61 annonser som helst och det man kan konstatera är att förarstolen på en bil med sportstolarn ofta vid ganska låga mil börjar se väldigt sliten/veckig/nersutten ut. Håller väl ändå med om att stolen i bilen ovan känns ovanligt väl använd ut för 12' mil.

___
//Ulf
Visa användare
2.790
Mats
650i coupé F13 -12
i3s -22
328i Sedan F30 -14
Z4 3.0Si Coupe E86 -07
+ fem veteraner, ej BMW
Veckig kan sport/komfortstolarna vara från början. Stolen på bilden är dock betydligt mer nersutten än mina sportstolar. Men det kan kanske bero på att en tungviktare kört bilen och att den har gått småkörningar med många i och ursittningar. Men det är definitivt en varningsklocka!

I stort ser man inget slitage överhuvudtaget på mina stolat efter 12' mil.

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.