|
|
|
|---|---|
Jerry |
Har en 540iA-93 med elektrisk solgardin i bakrutan. När gardinen kommer till sitt övre läge börjar "stagen" som skjuter upp gardinen vibrera och framkalla ett ganska hemskt ljud. Om jag trycker på "ner-knappen" åker gardinen ner till ändläge utan problem igen. En lokal BMW-mekare hävdar att hela paketet troligen måste bytas. Någon som har erfarenhet av detta? Jerry |
|
Jag har samma problem, fast tvärtom. Min gardin börjar "skaka" och låta illa när den går ner, i ca 4-5 sekunder. Tyvärr har jag ingen bra lösning. Att byta den kostar väl en del kan jag tro... Mvh Gunnar, BMW 540IA-93. |
|
MG |
Tjena! verkar vara ett ganska vanligt fel. Har nämligen likadant på min 525a -94 när den åkt ner, vet ej vad det beror på men någon sa att det eventuelt skulle finnas en gränslägesbrytare som kunde krångla, om ni hittar den hör av er. |
Jerry |
Hej på er, solgardiner som krånglar i ner-läge har jag hört talats om tidigare. Det funkar tydligen så att man känner av hur mkt ström motorn till gardinen drar. Och när den drar tillräckligt mkt ström stängs den av. Att denna avkänning inte funkar som den ska verkar vara ganska vanligt. För att åtgärda detta byter man tydligen hela motorpaketet, och det lär ska vara en rätt dyr historia. Jag ska titta på min egen gardin vad det lider. Återkommer om jag kan bidra med några andra tips än att byta hela motorn. Jerry |
|
Jag har samma problem med min solgardin bak med. kännns skönt attinte vara ensamm skulle man inte kunna koppla in ett motstånd som drar lite ström??? ///M538 |
|
| efter som dom byter motor paketet enbart och inte någon form av styrutrustning så måste det ju sitta nån form av motor skydd på motorn typ bimetall,och den borde ju gå att koppla förbi, med den risken att motorn brinner upp om det skulle bli något riktigt stopp i gardinen | |
|
Skulle tro att det är elmotorn vilken sitter på en splinzad axel vilken slits upp med tiden. Detta var felet på min 93:a Lycka till 265/35/18 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.