|
|
|
|---|---|
|
Hej, här i Skåne i snökaoset är man ju lite ovan vid att vinterpreppa sin bil, jag har fyllt på spolarvätska och satt på vinterhjul, men jag kom att tänka på kylarvätskan. Jag måste pinsamt nog erkänna att jag vet inte om byte av kylarvätska är någon som ingår vid vissa servicar och så undrar jag framför allt om e90 varnar för låg nivå. Jag har inte kollat nivån och jag har aldrig fyllt på kylarvätska under de 8 månader jag ägt bilen. Snälla upplys mig om ifall jag behöver göra något och i så fall vad. //Marcus | |
|
Hej, det kan jag svara på! Ja, den varnar för låg kylvatten nivå då jag helt plötsligt i sommras när jag skulle starta fick upp en varningssymbol (gul) och ett pling från färddatorn. Kylarvätskebehållaren var i princip tom! Lämnade in bilen för tryckprovning men hittade ingenting. Nivån har gått ner något sedan dom fyllde på och nybilsgarantin går ut i mars nästa år...är lite orolig att något ska vara galet då det enligt min mening inte är normalt med sjunkande kylarvätske nivå mer än möjligt det lilla som förångas genom ventilen bredvid locket på behållaren som borde vara tämligen lite. Iaf, du kan inte missa om nivån blir för låg, dock så är behållaren i princip tom när du får larm. mvh Daniel |
|
|
Ok, tack, då kan jag anta att vätskan har rätt frostskydd också då det troligen är samma vätska sedan ny? Bilen har gått 4800mil och är 3 år gammal. Om det fyllts på har det väl skett hos en BMW återförsäljare vid service? Med andra ord behöver jag inte oroa mig för frostsprängd motor? Den har iallafall funkat fint denna veckan och det har varit -5 hela dygnet i ett par dagar. //Marcus |
|
| turkowitch: har samma grej på min bil nu, fick du någon gång reda på vad det var för något? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.