|
|
|
|---|---|
|
Hej min stora fråga Är det så enkelt som att bara bulta på en 5växlad låda från M40 motorn på M10motorn, mvh johan | |
Jesper von Wowern |
Om det gäller en 02a har jag för mig att man måste banka ut kardantunneln för att få plats (om det inte är en automatare från början). /Jesper von Wowern |
|
M40 motorn har inte samma "bultmönster" som M10 mot vxl-lådan. Du kan ta låda från en bil med M10 eller M30 motor, krävs en del moddande oavsett vilket du tar, kardankortning, breddning tunnel, bakre fäste och spakställ. |
|
|
tackar för svaren det är en 02 -73 som ska föräras med en 5växlad låda är det tänkt . vet någon om det finns en 5växlade låda som passar bult on på M10 motorn |
|
| ibland kan man inte läsa .bara så jag är med låda från M30 passar på M10motorn men man måste fixa lite runt om kring | |
| Det bästa är om du hittar en låda från 3-serien E21 80-83 då den har uttag för hastighetsmätaren, E30 83-90 saknar uttag då dessa har en givare i bakaxeln. Låda från stora sexan M30 kräver stor ombyggnad i tunneln för att få plats. | |
|
Tack Martin X då vet jag vad jag ska leta efter, har du bytt någon av dina 02 |
|
| Jag har inte bytt på någon av mina ännu, har en 5vxl E21 låda ligger och väntar dock. Har varit med när en kompis bytte till 5vxl E21, han fick knacka in tunneln lite där slavcylindern sitter, i övrigt så har man läst på forum etc. hur andra gått tillväga. | |
|
tack Martin X God Jul |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.