|
|
|
|---|---|
|
Hallå. Grannens 520 vill inte starta längre. Jag va över igår o kolla lite. Plocka ur stiften o torka av dom då de va indränkta med bensin. Försökte sedan få igång den men utan resultat. Hände när de va kallt ute. Några tips på va de kan vara. Startmotorn går runt som de ska osv. ///Micke 325i Turbo Touring e30 460hk/625nm | |
|
I vilken kondition är batteriet? På min hände liknande när batteriet blev dåligt och det blev kallt ute. Motorn blev i samband med detta sur och jag stod och malde på startmotorn utan resultat. Den tände lite ibland, luktade bensin. Så jag var säker på att det fanns bensin och lite gnista. Inga felkoder gick att läsa ut. Så här gjorde jag (till slut..) : torkade av samtliga stift, brände lite på dom med en tändare. Givetvis är det bästa att byta... Startade sedan med pedalen helt i botten, när motorn startar släpper man snabbtt upp pedalen. Det rök som tusan och motorn gick skitdåligt i ca 5 minuter sedan som vanligt. Du kan börja med att sätta batteriet på laddning. Givetvis kan det vara något annat som är fel i ditt fall. lycka till |
|
|
Tja! Jag fick samma problem vid första riktiga kylan här i hbg, skulle köra till jobbet en morgon men bilen vägra starta, motorn gick runt precis som vanligt men starta inte. Kolla så den fick soppa o gnista när jag kom hem och det fick den, vägra fortf o starta, ringde hem en kompis o vi försökte med startkablar, då börja den tugga lite men starta inte. Prova sätta dom direkt på batteriet o då starta den direkt. Rengjorde batteriet o fyllde på vatten, körde ca 15(!) mil. Sen dess har den startat direkt men det lär ändå bli ett nytt batteri efter julhelgerna. /Martin |
|
|
Klockers med svar. Ska ta o kolla upp detta ///Micke 325i Turbo Touring e30 460hk/625nm |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.