|
|
|
|---|---|
| Hej! jag smällde ett rådjur i morse, fronten sprack och motorhuven blev bulig mm frågan är vad kostar en e46 M front orginal och vad kostar en orginal front till e46 330? | |
| Länk | |
|
Ska du ha BMW original så verkar den landa på närmare 13 000 kr, enligt Schmiedmann, sen tillkommer lackering på det. Va har du för försäkring? En del försäkringsbolag har självrisk eliminering vid viltolyckor, dvs självrisken utgår när man krockar med vilt. |
|
| Hej jag har försäkring utan självrisk vid djurkolision, ville se vad man får lägga i mellan om jag vill ha en m front istället för org fronten. | |
|
Det är bmw orginalförsäkring som jag har |
|
|
Om du sätter dit en M-front fram måste du även montera dit en M-front bak annars ser det skrattretande ut. Observera att du även måste köpa till de främre dimljusen samt lite annan plast som ska sitta i främre stötfångaren. |
|
| Har du fått bilen skadebesiktad? vet ju nu inte hur illa din front är tilltyglad, men är de bara lite skador så kommer den förmodligen plastlagas, och då är de ju ett ännu större kliv i mellan att få sin front lagad eller utbytt. | |
| det saknas bitar på fronten så jag tror inte att den lagas, om det blir en m front så byter jag även bak ser nog lite dumt ut annars, är det samma kjolar? | |
|
Enligt BMWs ETK finns det olika sidokjolar, för M-sport och utan. Va är det för årsmodell på din 330, samt vilken kaross (sedan, touring, m fl)? Till M-sport tillhör även dörrlister i högglanspolerad shadowline samt backspeglar med högglanspolerad shadowline. Antar att du inte är sugen på att byta ut allt då det kostar? |
|
| det är en 04 touring kommer nog byta allt men inte på en gång, blir ju lite dyrt | |
|
Chris87: Vad menar du med ditt första inlägg? 13 000kr för en front enligt Schmiedmann? Mvh Viktor Örtegren E-post: viktor@schmiedmann.se WWW.SCHMIEDMANN.SE Vi har ALLT till BMW! |
|
|
Jag tittade på Länk men nu ser jag att det även innefattar den bakre stötfångaren också. Saknar enligt specifikation bromsluftskanaler och insats nedre del. Fast sen tillkommer kostnaden för lackering. Så går det när man läser lite för fort :) |
|
|
För bara fronten se denna sida istället: Länk Mvh Viktor Örtegren E-post: viktor@schmiedmann.se WWW.SCHMIEDMANN.SE Vi har ALLT till BMW! |
|
| Fast ingen av de fronter du länkar till är ju BMW original som trådskaparen frågar efter. Jag säger inte på något sätt att de är av sämre kvalité än en BMW original front. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.