|
|
|
|---|---|
|
Nu går det riktigt jävla dåligt för mig!! När jag bytte bärarmen häromdagen så måste drivaxel åkt ur sitt läge i yttre drivknuten!! När motorn äntligen tinat upp ,och jag skulle köra in bilen i garaget så kom jag ingenstans, trodde först att lådan slirade, men sen såg jag att drivaxeln snurrade utan att driva hjulet, och sen efter att ha tagit av hjulet såg jag att drivaxeln sitter snett in mot drivknuten!! så återigen om nån kan hjälpa mig ,och beskriva hur drivaxeln sitter i knuten Är det raka splines som bara ska tryckas in i rätt läge eller är det mycket krångligare än så?? Som läget är nu så väntar jag på några kompisar som ska hjälpa mig att knuffa in bilen i garaget,(uppförsbacke givetvis) så jag kan fortsätta att tina värmepaketet,, sen är det väl bara att peta loss drivknutsdamasken och inspektera vad som hänt,, men, som sagt , om nån vet var/hur drivaxeln kan åka ur sitt läge så skriv gärna några rader, jag trodde inte att det skulle gå att montera bärarmen om drivaxeln satt i fel läge!! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.