AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
847

Har jag HiFi-paketet eller inte?

ri
184
ricopet
Volvo V40 T4 Summum
BMW 320d-xdrive -11

Volvo V60 Ocean Race -12 Såld
BMW 118d -08 Såld
Hej!
Jag undrar om jag har Hifi-pkt eller inte på min etta. Tycker inte att ljudet är så dåligt som vissa säger här på forumet att orginalljudet är. Min bil är en 118d med Business-stereo. Om jag inte minns fel så kan man ha Hifi till business stereon också.
Hur vet man om man har Hifi-pkt eller inte? Finns det något enkelt sätt att se detta?

MVH/
ri
184
ricopet
Volvo V40 T4 Summum
BMW 320d-xdrive -11

BMW 118d -08 Såld
Ett tillägg:

Jag körde en 3-serie idag med vanliga stereon och tyckte att ljudet lät plastigt. Skiljer det något orginalljudet mellan 1-serien och 3-serien?
Har du diskanter i dörrkarmen i höjd med ytterbackspeglarna så har du HiFi-pkt.
Alla 1-serie bilar har gallret vid backspeglarna i framdörren oavsett hifi eller inte. Om du tittar på hur plasten ovanför högtalarna i bak ser. På vardera om insynsskyddet i bagaget sitter en panel. Är den platt med ett inbyggt högtalargaller i plast enligt Nr. 3 i länken nedan har du inte Hifi-paket.

Ser den ut som Nr. 4 har du något av Hifi-paketen.

Länk
Chris87:
Är du riktigt säker på det? I broschyren för 1-serien pre-facelift så finns det inget galler vid a-stolpen i höjd med backspegeln i den bilen dom visar där.
ri
184
ricopet
Volvo V40 T4 Summum
BMW 320d-xdrive -11

BMW 118d -08 Såld
Okej, #2,3 tack. Får gå ut och kolla. Vet någon om det är någon skillnad på orginalljudet i 1-serien resp. 3-serien?

Vi har en 120i -07 och den har inget Hifi paket men den har galler vid a-stolpen. Bilen beställdes direkt från fabrik så jag kan lova att den saknar Hifi-paket då vi inte beställde det.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.