|
|
|
|---|---|
|
Hej! Jag undrar om jag har Hifi-pkt eller inte på min etta. Tycker inte att ljudet är så dåligt som vissa säger här på forumet att orginalljudet är. Min bil är en 118d med Business-stereo. Om jag inte minns fel så kan man ha Hifi till business stereon också. Hur vet man om man har Hifi-pkt eller inte? Finns det något enkelt sätt att se detta? MVH/ | |
|
Ett tillägg: Jag körde en 3-serie idag med vanliga stereon och tyckte att ljudet lät plastigt. Skiljer det något orginalljudet mellan 1-serien och 3-serien? |
|
|
Har du diskanter i dörrkarmen i höjd med ytterbackspeglarna så har du HiFi-pkt. |
|
|
Alla 1-serie bilar har gallret vid backspeglarna i framdörren oavsett hifi eller inte. Om du tittar på hur plasten ovanför högtalarna i bak ser. På vardera om insynsskyddet i bagaget sitter en panel. Är den platt med ett inbyggt högtalargaller i plast enligt Nr. 3 i länken nedan har du inte Hifi-paket. Ser den ut som Nr. 4 har du något av Hifi-paketen. Länk |
|
|
Chris87: Är du riktigt säker på det? I broschyren för 1-serien pre-facelift så finns det inget galler vid a-stolpen i höjd med backspegeln i den bilen dom visar där. |
|
|
Okej, #2,3 tack. Får gå ut och kolla. Vet någon om det är någon skillnad på orginalljudet i 1-serien resp. 3-serien? |
|
| Vi har en 120i -07 och den har inget Hifi paket men den har galler vid a-stolpen. Bilen beställdes direkt från fabrik så jag kan lova att den saknar Hifi-paket då vi inte beställde det. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.