|
|
|
|---|---|
|
Hej! Min bil kommer aldrig upp i arb temp. de finns värme i kupen men tempmätaren visar bara strax efter "blå". har känt på slangarna och efter lite körning så är den slangen som går in(tror jag) varm och den som går ut ifrån termostathuset kall!? Om termostaten är pajj så borde de vell vara samma temp på dom slangarna eftersom den släpper igenom hela tiden ? eller att den aldrig öppnar men då borde jue motorn koka och de har den inte gjort? Hur kan man kolla om tempgivaren är trasig ? ? // karlborg | |
| Hello, tror med stor säkerhet att termostaten är kass. Hade samma problem förra vintern på min bil. Termostaterna verkar packa ihop vid ca 15,000 mil på e36. Har haft 2st e36:or och båda har behövt termostat byte vid ovan nämda mil. Skulle nog rekommendera att lämna in bilen för denna åtgärd då det är lurigt att lufta ur kylsystemet... | |
|
Hej Lånar tråden lite. Har sama problem med min bil. Tar jätte lång tid att komma upp i temp. Har känt på toppen efter ca:15min körandet och motorn är bara ljummen. Detta har genererat till ganska hög bensinförbrukning. Tror ni att detta också är termostaten. ** Köra bör man, Annars dör man** |
|
| AckeOfSweden : Låter helt klart som termostaten. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.