AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
979

Går det inte att ställa in manuelt läge på vindrutetorkarna när man har regnsensor?

Visa användare
427
Preben
Chevrolet Colorado -05
X5 4,4 -02
Kan man bara ställa in känsligheten på torkarna när man har regnsensor?
Vid regn så tycker jag att regnsensorn funkar bra, men nu när den här nya vita skiten som kom i dagarna så lever den ett eget liv, jag skulle vilja att den går då jag vill. Problemet blir när det snöar så fastnar snön på rutan närmast huven och blir blöt, medans den övre biten på rutan flyger snön bara förbi och då tycker sensorn att allt är ok.
Visst kan man sitta och rycka i spakhelvetet men hur kul e det?

Ed
49
Edwardsson
Saab 9-3 SC 1.9TTiD Vector -09
Verkar som om det är antingen eller, dvs antingen har man regnsensor eller så har man möjlighet till intervalltorkning. Tror inte att man kan ha bägge delar på en BMW (eller någon annan bil heller).

Detta är min gissning, men jag kan ha fel …

A determined man can do more with a rusty screwdriver than a lazy man with a whole toolbox
På första läget brukar det vara regnsensor och intervall om man ställer in den, följande lägen är manuella har jag för mig.

Micke

Länk
S&
479
S&S
523i -96
525i -92
Amazon -65
I regnsensorläge kan du öka känsligheten med den lilla snurran på spaken.

If it works, don't fix it.
Visa användare
427
Preben
Chevrolet Colorado -05
X5 4,4 -02
Ja jo de vet jag, problemet blir när rutan blir blöt av snö på nedre delen av rutan pga värmen kommer ju den vägen, men den övre delen fastnar ju inte snön pga att den e ju mycket kallare.

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.