|
|
|
|---|---|
|
Sedan min bil varit ny har jag bytt följande grejer förutom vanlig service inkl. bromsar. *fläktslutsteg (intermittent pulserade fläkt) *termostat+hus (långsam uppvärmning vid stark kyla ) *insugslang (spricka i lilla slangen som går till tomgångsreglerventilen) *vv slang (jag råkade ha sönder den när det var kallt ute..) *batteri (ingen hade fyllt på batterivatten så en dag var batteriet nära dött) Totalt kostar delarna ca 3000kr vilket jag anser helt ok gämfört med vad många andra bilar kostar i reparationer på 14.500mil. Vad har ni för erfarenheter? bilen har gått 14500mil. | |
|
Jag hat inte bytt något av vad du nämner, men ett hjullager, bromsskivor, några leder och stag samt kondensorkyl. Men biler har gått 39000 mil, så det är inte så konstigt. BMW CS #5206 |
|
|
Fel av mig, batteri har jag bytt en gång. BMW CS #5206 |
|
|
Krängningshämmarstag fram, övre länkarmar bak, kamaxelsensor, en av lambasonderna, batteri förstås, ABS-sensorer fram, en styrenhet till elhissarna, en bakfjäder, släpring i ratten. Inga stora saker alltså. Allt detta under mina snart 8 år som ägare till bilen. Självklart har jag bytt bromsklotsar och skivor, men det är ju vanliga slitdelar. /Maxax |
|
|
Det finns en sådan här tråd redan, men here it goes: Främre dämparna inkl. dammskyddssats Kylare x2 Vattenpump x2 Ac-rem x2 + fläktrem Löprullar + spännare Viskokoppling x2 Xenonlampor Skivor och belägg runt om Stabilisatorstag i framvagn Batteri Bussningar till främre nedre casterstagen Automatlådeolja + filter+ packning Diffolja Huvemblem Motorfästen Kylarsarg Kylarslangar Termostathus Inspektion 2 Extra oljebyte inkl. filter Avgassystem fäste Parkeringslampor Kulleder bak Styrstag Krängningshämmargummin Detta är saker jag har bytt sedan augusti 2008 och ja, jag är petig. Bilen har gått 17996 mil och är en f.d Premium Selection. Behöver jag säga att jag ämnar att behålla bilen ett bra tag framöver? :) |
|
|
kamel2: Exakt de delar du räknar upp förutom vv slang. Hörde jag någon nämna standardfel E39-02? ;-) |
|
|
I stort sett allt, som kan gå sönder, utan motor och växellåda. |
|
|
DLux: garanterat standardfel. Men sån tur är kostar grejerna inte allt för mycket. Tycker att bmw borde bjuda på fläktslutsteget, det är ju ren felkonstruktion. |
|
| Zed82: Hur lyckas du förbrukar 2x kylare mm? | |
|
Batteri, hjullager, vattenpump samt vevaxelgivare. ca 20000 mil hittills.. Toppen med en RIKTIG bil! prosperity is a mindset! |
|
|
Stötdämpare fram,Stabilisatorstag,batteri,Bromsrör,Bromsskivor/klossar.. 16400mil mvh |
|
| kamel2: För att göra en lång historia kort. Jag var dum nog att inte renovera hela kylsystemet på en gång, exploderande fläktblad på viskokopplingen kan göra stor skada. :) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.