|
|
|
|---|---|
|
Kör en sedan 523i M 00- som jag är otroligt nöjd med men nu har vi fått baby så det blir tajt i bagaget.... Vad tycker ni om man ska byta Bmw mot en Passat kombi 01-? Skriv gärna varför jag ska eller inte? Kul att veta.. | |
|
Är du rent från vettet? |
|
|
Alltså, god övning ger vackra barn det är grundregel 1, se bara på mig:) Varför du ska bliva tvingad att åka Passat kombi förstår jag helt enkelt inte. Det går väl att köpa en vettig vagn samt ta av framhjulen på den då den färdas i bilen? Att förhindra att förmycket schrott färdas med barnet i bilen kan inte vara lätt som familjefar, du har mina sympatier! Är inte BMWn säkrare än passaten dessutom? Mvh Asken |
|
|
Jag har redan bestämt mig att Bmwn blir kvar.. Det rätta valet så klart... Kör man Bmw en gång vill man inte byta... Vi får in vagnen där bak och en liten väska.. Dock är det jävligt skoj att se alla Bmw älskare som svarar:) |
|
| Ren nyfikenhet: är passaten större?? trodde den motsvarade audi a4 och borde då vara jämförbar med 3-serien... | |
|
Passaten är lite större än A4 fram till -05 och sedan i klass med E60. Storleken alltså.. |
|
| Fått en istapp i huvudet kanske?? Tur att du kom tillbaka till verkligheten igen. Haha....jösses...byta en BMW mot en paasat. Så tokigt det kan bli :D | |
|
Passaten är alls ingen dålig bil men Fy f.. när den skall servas med kamrem a 13 t Inte skoj om ni frågar mig Ha deT |
|
|
Hade en Passat innan jag bytte till min 523IAM . Ska du jämföra med din E39:a men M-paket så blir det en Passat med highlinepaket dvs. kromrails , alcantarstolar osv. vilket är en helt ok bil !! I alla avseenden rätt lika om man jämför skatt,försäkring,reservdelar,bensinförbrukning . Men E39:an känns ett snäpp bättre på det mesta enligt mig , så jag tycker du gör rätt i att behålla den ! |
|
|
Det var just en Highline det var snack om. Den är rikligt utrustad men när jag mötte just en sån Passat på vägen igår så var min sedan större och mäktigare. Jag litar på min instinkt! |
|
| Har också haft en Passat kombi (2003). Den är mycket större än a4 och 3-serien i bagageutrymmet och baksätet. Den matchar v70 på alla punkter. | |
|
Totalt onödig tråd? Du frågar om du ska byta, men på 30min redan bestämt dig att behålla bmw. För det första är inte bmw världsbäst, vilket man kan tro när man är på ett bmw forum. Det är mer än körglädje som ska räknas in när man äger en bil. Dina ägande kostnader kommer säkerligen sjunka med en passat. För mig blev det snorbilligt när jag skaffade passat, visserligen är jag under 25 och då är allt dyrt. Men testa en bil du är intresserad utav, det enda folk på forum kan ge dig är tips från sina egna äganden. Folk varnade mig för Saab, att de var rena skiten etc. Min bästa bil var en Saab. Så tar du och provkör, testa din barnvagn och allt du kommer göra med bilen. |
|
|
Till Strongman : Negativ attityd undanbedes :) Sista 4 år har jag kört nya Saabar 9-3 Vector SS. Den senaste var den nya karossen en 2008 Vector fullmatad. Jag säger såhär aldrig aldrig igen ska jag köra Saab efter jag köpt min ca 10år gamla Bmw. Det "enda" Saab vinner på är ägandet. Jag är 28 och arbetslös men vill man så kan man köra Bmw med:) Jag bestämde mig långt innan jag skrev på forumet men jag tycker att det kul att se vad folk tycker. Ingen tvingar dig att läsa vad andra skriver.. Peace!! |
|
|
Vi har både en passat -99 variant och en 523 T -99. Vår vagn går inte in på höjden i bmw utan att man verkligen får krångla och fälla ihop den ordenligt alt ta av hjulen. Medans den i passaten går in på höjden med en enkel ihopfällning. Höll på att sälja bmw:n för ett tag sen för jag var missnöjd med utrymmet bak. Men jag tog bort rollon o vips sa vart det mkt mera plats på längden. Sen så fort snön kom och man insåg att den var jävligt skoj och skön att köra samt att man slipper kamremmar och sånt så bestämde jag mig för att spara den tills barn nummer 2 kommer och se hur den räcker till då =) Vagnen åker mest i bmw:n (min bil) på helgerna. Så då kan man krångla lite. Allt för körglädjens skull! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.