AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
554

BMW 325ixa touring -89 vill inte starta i bland

ps
38
psundberg
BMW e34 525ia touring -95
Har lite problem med bilen. När man har kört ett tag med den och sen stänger av den och är borta i cirka 10min - 3timmar, så startar den oftast inte men i bland startar den. Motorn går runt men ger inget täcken på liv, då får man vänta en eller fler timmar innan man kan starta den.
När detta hände en gång så kollade jag gnistan och det var då ingen gnista.
Tog bilen till skolan(går fordons) och skulle fixa den. Men den här gången så startade inte bilen igen.

Kollade om om det kom spänning till plus på tändspolen. mätte upp tändspolen och den värkade hel, kollade också om det kom ström från tändepolen till fördelaren och det gjorde de inte.
Kollade så kabeln som går från tändspolen till motronicen var hel och de var den.

Pratade med en snubbe som är bra på bmw och han trodde de var bränslepumpen för när den går sönder så tappar bilen gnistan också (?).
Han sa att jag skulle prova ta lös det vita relät som sittre bredvid två oranga i en plast grej vid luftburken och stoppa till bak det igen och sedan prova starta. Så jag provade de och bilen startade. stängde av bilen och tog en rast på 15min, när jag skulle starta den igen så var den död. provade tabort relät ett tag och stoppa tillbak de och sedan starta, bilen startade då fint.

Vet inte riktigt om relät är till motronicen eller till bränslepumpen eller nå annat?
Vad säger detta er, vad kan det vara som är trasigt? kan det vara det där relät eller den grejen relät ska "styra" ?

är mycket tacksam för snabba svar

MVH petter
ps
38
psundberg
har fått reda på att relät jag pratade om är ett DME relä som går till styrboxen. Nån som vet vad felet kan vara ? kan det vara relät som är dåligt när bilen håller på sådär ?
Tänkte när bilen startar i bland så kan ju inte relät vara helt trasigt, kan ett relä vara dåligt så det funkar i bland och ibland inte ?
ps
38
psundberg
lyfter tråden lite.
Visa användare
8.958
rob_t_j72
XC70 D4 2015
Prova söka på trådar via Google, ett exempel: Länk

Mvh
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.