|
|
|
|---|---|
|
Hej, De senaste dagarna har det börjat bli riktigt kallt i Skåne(med skånska mått mätt..). Hade precis varit och tränat när jag sätter mig i bilen och vrider om tändningen, ett litet försök till starta hör man bilenskrället gör, men inte mycket mer. Bytte batteri för 2 veckor sen då det var dåligt och köpte istället det bästa Tudor som fanns på marknaden. Ser att stereon inte startar, klockan är återställd. Efter ca 10 minuter går bilen igång igen, utan större problem. Men vad kan vara felet? | |
| Kan tilläggas att startmotorn inte ens orkade runt sen. Hade DOCK haft en kupévärmare inkopplat i bilen genom 12V-uttaget. Kan det vara så att den drar så pass mycket ström från mitt nyinförskaffade batteri att när kylen väl kommer så vill det sig inte till? | |
|
Strömstyrkan i ett batteri avtar när temperaturen sjunker. Att driva en kupefläkt genom cigguttaget är väl inte det bästa man kan göra. Den snor väl en del ström skulle jag kunna tänka mig. Ett tips är att montera motorvärmare inkl kupevärmaruttag så slipper du driva en kupevärmare med bilens batteri. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.