|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Min kompis har snurrat in på röda bilar. Frågan är vilken som blir bäst med lite puts. Vad tycker ni? En klassiker: Länk Borde gå att få snygg med lite puts: Länk | |
|
VÄLDIGT beroende på vilken karossmodell färgen är. Men alpinvit i dess variationer ser nästan alltid bra ut. ///BMW - Was sonst! |
|
| Men kika på den sista. Är det calypso den heter? Med rätt fälgar och puts kan jag tänka mig att det är en ganska "underskattad" färg, eller har jag fel? | |
|
Smakråd är ju alltid lite svåra...men jag har personligen aldrig gillar vinröda bilar. Blev upprörd när jag 2005 såg en E60 M5 i den färgen. Beställa en sån bil och förstöra den på det viset. ;) Men återigen, smaken är ju ruskigt olika! |
|
| Jaha, missuppfattade kanske frågan. E34'an ser ju ut att vara i bra skick så det går säkert få puts på den lacken! Eller hur menade du? | |
| vinrött är en av de hemskaste färgerna man kan ha på en bil. därför säger jag den första. den passar väldigt bra på e31 för övrigt. | |
|
Och jag säger precis tvärt om :-) Ljusrött/rött är den hemskaste färgen en BMW kan ha. Vinrött/calypso och alla mörkare nyanser av rött är snyggare på BMW. Dock hade jag valt en antrazit grå metalic vilket jag också gjorde när jag köpte min E38. :-) BMW 4 Life |
|
| Jag är lite kluven. En välputsad bil med sjyssta fälgar osv. kan se bra ut. Kolla på länken (och det finns mer bilder om man klickar vidare) och tänk er bilen med andra fälgar, sänkt osv. Kan se bra ut. | |
|
Imolaröd såklart... Länk |
|
| Topazblå å Alpinwiess | |
|
jag säger inte att rött alltid är snyggt det beror som sagt på modell. rött kräver också bra puts. alpinvitt kan vara snyggt, särskilt på e30 m3. på de nya bilar där det är en modefärg är jag mer tveksam. vill ha lite svarta lister som kontrast. mörkblått är snyggt på många modeller. silver är snyggt på 02:or och 1-serien t.ex. mörkgrått på en e28 eller e60 är också riktigt snyggt. mörkgrönt kan också vara riktigt snyggt. jag kan hålla på hur länge som helst... |
|
|
Hej! Kika in i mitt fotoalbum, har haft både "vinröd"- och röd bmw och tycker båda färgerna är skitsnygga =) |
|
|
Calypsoröd är en av dom snyggaste bmw färgerna enligt mig. Kanske inte DEN snyggaste men iaf på topp3=) Kolla min förra E34 på min sida! Topazblå och (om det räknas som BMW-färg) även Alpinablå är också riktigt fina. |
|
|
En bajsbrunmetallic M5 touring röstar jag på! |
|
| Färgkod 259 helt klart, synd att jag sålde den. | |
| Calypso, mycket trevligt! | |
|
Avusblå är den snyggaste färgen som jag haft på en BMW, den sitter som smäck på E31, E34 och E36 men säkert även fler modeller. mvh Daniel Länk Progress through pain |
|
|
Phoenixgul är den bästa på en M3 e46, men någon form av svart passar alla BMW:s karosser. Äger alltid 1 BMW |
|
|
Den Tobagoblå 840 jag hade för länge sedan fick många uppskattande kommentarer för färgen. Kanske var det en modenyck för sin tid dock. Min Malachitgröna 760 uppskattas också ofta. Personligen är jag dock mycket svar för Imolarött på rätt modell. |
|
|
Jag tycker så gott som alltid att bmws bilar är snyggast i vit! |
|
|
Röstar på vit, silver eller röd. Inte gay-lila som min alpina är. Men det står att den är blå... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.