AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
522

BMW 540iA 1998

Ge
415
George
745i E65 2004
530XD F11 2015
Hej,

Undrar om 230.000 kr(importerat av en bilfirma inkl alla konstnader) är rätt pris för en 540i från en BMW återförsäljare i tyskland med EuroPlus garanti (1 år). 8000 mil, Utrustning: utökad nappaleder, elkomfortstolar+minne, Navi/TV/DSP/CD-vxl, dubbelglas, PDC,glaslucka, BMW Larm, rattvärme, BMW telefon,mm..

Har tittat själv under mobile.de och bmw.de, priserna för en sådan bil med mycket utrustning är alldeles för hög, är det för att det är en välutrustad 540 ?

Tack för alla svar!
Da
1.492
DanneZeta
Z4 sDrive 3.0 -11
George: Själv har jag under en period tittat närmare på just 540-modellen. En 540i för 230.000 kr med den utrustningen du skriver tycker jag låter rimligt. Men det slutliga visuella intrycket och en provkörning av bilen avgör ju det hela (gärna också ett M-test eller liknande). Glöm dock inte att kolla upp mätarställningen med BMW's centraldator i Tyskland för att verkligen vara säker på att den inte är skruvad. Själv var jag nära att gå på en nit om jag inte hade gjort detta - bilen som jag var intresserad av hade gått 7.200 mil enligt säljaren men för drygt 1 år sedan visade det sig att BMW-auktoriserad verkstad i Tyskland registrerat bilen på drygt 17.000 mil (i samband med service)! Av någon "konstig" anledning så finns det en hel drös med importerade BMW 540 med årsmodell -97, -98 och -99 som gått 7-10.000 mil... *Be careful!*

roadZter
Danne:
Bra tips. Man vet verkligen inte hur långt bilen gått förren man testat den mot datorn.
Jag vågar inte då min är i mycket bra skick.
Skulle förmodligen bli mycket besviken om jag fick veta sanningen.

Mvh.
Micke Olsson
Ge
415
George
745i E65 2004
530XD F11 2015
Tack för alla svar!

Eftersom bilen är från en tysk BMW återförsäljare (har inte importerats ännu), kommer jag att kräva ett intyg från de omm att mätaren är kontrollerad innan de tar hem bilen. Skicket har jag höga krav på (skriver avtal med den svenske importören om skicket). Är det mera man behöver tänka på ?
Da
1.492
DanneZeta
Z4 sDrive 3.0 -11
George: Hur går det med den nya bilen? Själv har jag inhandlat en 540iAT (går som på moln...). =)
Lämna gärna en lägesrapport.

roadZter
Ge
415
George
745i E65 2004
530XD F11 2015
Hej,

Danne: Det blev en 540iA 1999 med ännu mera utrustning en den som jag nämnde tidigare, importerad som ny 3/2000, har gått 6600 mil (kontrollerad på BMW). Köpt på en bilfirma i göteborg, hämtade den i tisdags, går hur bra som helst! en rik familj har haft bilen innan och är som ny!

Jag skippade tyskland! här är det billigare (jämfört med år/mil(skick/utrustning) om man letar lite extra!

mvh
Hani George Freiwat
Da
1.492
DanneZeta
Z4 sDrive 3.0 -11
George: Kul att höra! Jag gjorde som du och skippade Tyskland. Köpte min importerade bil i Sverige från en privatperson (Verkställande Direktör). Skicka gärna ett mail till mig med din bils utrustning så skall du får en lista på min (också extremt välutrustad). Kan vara kul att se om det är något som "saknas"... Kör hårt! =)

roadZter
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.