|
|
|
|---|---|
|
Bilen fick stå ute (5-10 minusgrader) idag när jag besökte min mor. Efter det så slutade spolarsystemet att funka, även om man hör att pumpen går. Troligtvis så har väl systemet fryst (pump-spolarvätska från Statoil i tanken) och det borde tina till under natten. Därimot så har den vänstra spolaren till lyktan stannat i öppet läge (högra gjorde samma sak men gick ner igen) Kommer den sjunka ner igen när systemet tinar eller kan det vara något annat fel? | |
| Dessa trycks ut med hjälp av trycket av spolarvätskan, så förmodligen så kommer den åka igen sen när den tinar, men försök inte tvinga ner den bara. Gå ut och slå lite varmt vatten på den om du tycker de är irriterande. | |
| Ställ bilen i ett varmt parkeringsgarage i en timme, och sen fyller du på med koncentrerad spolarvätska så händer det inte igen! | |
| ja fast det har vatt ganska mkt problem med dem, och räkna med att du måste byta ut dem för att slippa problemet i framtiden. | |
|
När jag gick ut i morse så var de så vackert nedfällda igen. Testade systemet och allt funkade som det skulle. Nu ska jag göra samma resa i helgen igen och vill givetvis att den inte ska ske då med. Jag har inte en aning om hur mycket spolarvätska det är i tanken just nu, kan jag bara höfta i lite koncentrerad vätska eller bör jag spola slut och göra det från början? |
|
|
Du kan häll i ren koncentrerad spolarvätska alternativ blandar du 50/50 och fyller upp med spolarvätska. Är ren koncentrerad spolarvätska skadlig för lacken? Någon som vet bestämt? |
|
|
Alla E90 hade det problemet när bilen lanserades, men det ska ju vara åtgärdat. |
|
|
På flaskan jag köpte i helgen står det att oblandad spolarvätska inte ska användas då det sliter på lack, lister, packningar osv (inte i raka ordalag men underförstått) Clubsport: Åtgärdat som i att det är en garantiåtgärd eller att nyare modeller fick en annan lösning? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.