AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.127

KALLT I BILEN

ST
113
STENFELT
520iA-99,730iA-92
Har en 525 e34-96 som värmen i bilen kommer väldigt sent i,ungefär när motorn är i arb.temp. Bytte mikrofiltret och det blev ngt. bättre. Det roliga är att det blir mycket varmare när jag står stilla med bilen,när jag kör så blir det kallare när jag vrider på fläkten på 3:an tacsam för tips då det börjar bli kallt.....
Pa
1.120
Passo222
BMW iX1 eDrive20 M-sport 2025
Byta termostat kanske?
ST
113
STENFELT
520iA-99,730iA-92
Bytte termostaten för c:a 1 månad m.a.o började jag felsökningen där.
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Hej, bytte du kylarvätska samtidigt? Kollat vattenpumpen?
Mvh
Asken
Visa användare
308
uffe6
BMW 325IA E90 -06
Mitt tips är värmeventilerna. Igensatta?

Kolla även om du har luft i kylsystemet. Lufta ur i sådanafall. Luftfickor ger ingen värme.

Det är skumt som du beskriver att värmen kommer sent inne i kupén, men att den når upp till arbetstemperatur som vanligt?? Då är det inte termostaten.

Kan avra vaeetnpumpen, Att den skovlar för lite. Men ofta när vattenpumpen ger upp så skär den helt o hållet. o då går bilen för varm.

Det är även skumt att du känner värme när du står stilla men inte när du kör. Ser du om temmätaren rör på sig när du står stilla eller tex i kökörning?...Har du kollat viskokopplingen så att den är ok?
ST
113
STENFELT
520iA-99,730iA-92
Den går upp i temp helt normalt och temp mätaren rör sig inte när den väl är i arb.temp. tror inte att det är termostaten för den är bytt nyligen. Kylarvätskan blev bytt till hälfte ungefär,kasserade det som rann ut. Ska prova att lufta den igen. Funderar på om det kan vara friskluftsspjällets reglermotor som inte stänger ordentligt eftersom det blir kallare när jag kör och ökar hastigheten på fläkten.
Visa användare
8.958
rob_t_j72
XC70 D4 2015
Tror också på värmeventiler: Länk

Mvh
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.