AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
795

motorbyte på g till regbes frågor kring bytet 325-320

hejsan , åkte dit med min 320/325 turbo för ett tag sen o fick reg bes , har nu lyft motorn o ska i med en 320 som kompisen har ståeendes , problemet värkar vara enligt folk att 320 ( som denna är ifrån 87 ) har lj tronic och 325 motoronic,

hur pass mycket arbete är det att få i motorfanskapet o få den att starta o gå till sbp. tar självklart komplett motor el från 320in men är lite osäker på det där med ihopkopplingen mellan säkringsbox o motor,

har någon schema så uppskattas det :)

mvh emil
ingen som vet ? sitter runda kontakter till motorn men fördelare på blocket.
:( har stått still o jag har inte orkat bytt motor än . men tänkt lösa det på måndag, hur fan gör man med elen? hur mkt stift måste stftas om mellan "bil elen" och motor elen?
Visa användare
3.729
JohanE
E30 -87
E30 -89
Ford focus -19
Köp en B20 efter 88 istället. Den har motronic och gör proceduren mycket enklare. Bör inte kosta alltför mycket heller.

///BMW - Was sonst!
jag vet , men nu 'är det som så att det står en motor hos polaren på pall , inte hittat någon i närheten som skulle kunna va lämplig mer än den ,
är det nmycket som måste kopplas om?
mvh emil
det är inte så att ngn vet något om detta ? jag vill bara att bilen ska hoppa igång av egen maskin och gå til besiktningen , så det som bör funkar är ju det som har med motorn att göra , är det så in i ***** svårt att fixa tror ni? mvhemil
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.