|
|
|
|---|---|
|
hejsan , åkte dit med min 320/325 turbo för ett tag sen o fick reg bes , har nu lyft motorn o ska i med en 320 som kompisen har ståeendes , problemet värkar vara enligt folk att 320 ( som denna är ifrån 87 ) har lj tronic och 325 motoronic, hur pass mycket arbete är det att få i motorfanskapet o få den att starta o gå till sbp. tar självklart komplett motor el från 320in men är lite osäker på det där med ihopkopplingen mellan säkringsbox o motor, har någon schema så uppskattas det :) mvh emil | |
| ingen som vet ? sitter runda kontakter till motorn men fördelare på blocket. | |
| :( har stått still o jag har inte orkat bytt motor än . men tänkt lösa det på måndag, hur fan gör man med elen? hur mkt stift måste stftas om mellan "bil elen" och motor elen? | |
|
Köp en B20 efter 88 istället. Den har motronic och gör proceduren mycket enklare. Bör inte kosta alltför mycket heller. ///BMW - Was sonst! |
|
|
jag vet , men nu 'är det som så att det står en motor hos polaren på pall , inte hittat någon i närheten som skulle kunna va lämplig mer än den , är det nmycket som måste kopplas om? mvh emil |
|
| det är inte så att ngn vet något om detta ? jag vill bara att bilen ska hoppa igång av egen maskin och gå til besiktningen , så det som bör funkar är ju det som har med motorn att göra , är det så in i ***** svårt att fixa tror ni? mvhemil | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.