|
|
|
|---|---|
|
Hej där, Jag har hört att det i BMWs automatlådor används något som heter livstidsolja som man aldrig behöver byta !?! Någon som vet om det stämmer? Jag tycker det låter konstigt. Annars - hur ofta skall man byta automatlådeoljan? "523iA Touring -98" | |
| Nä det stämmer inte jag bytte själv efter att min börjat växla lite konstigt å den vart som ny efter bytet. min hade gått 17800mil vid bytet | |
|
pincam: Oljan i automaten är ju "Lifetime" - så när lådan pajar så är oljans "Lifetime" slut... ;) Nä, alla oljor behöver bytas för att bibehålla lådans "hälsa", men får man problem med sin automat på en bil med 30.000+ mil utan att veta om oljan har bytts nånsin så löser knappast ett oljebyte något. ZF specar själva tråg- och filterbyte vart 10:e år eller efter 15.000 mil på lådor med Lifeguardfluid, hur långt har din 523iAT -98 gått? Mvh /Robban |
|
|
Hej Robban Ursäkta sent svar men min har gått 20'000 mil precis nu. "523iA Touring -98" |
|
|
Min bil har precis passerat 20k mil, bytte olja+filer i växellådan och bilen är som ny! Glöm det där med "Lifetime"..friktion är ett faktum. Du kan kolla vilken låda du har på denna: Länk Mata in din bils VIN nr, 7 sista bokstäver/siffror. prosperity is a mindset! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.