|
|
|
|---|---|
|
Fungerar det att montera LED-lampor i tex dimljusen? För dom jobbar väl under lägre spänning än vanliga halogen, och då kanske dom inte fungerar för bilens elsystem säger nej till detta,eller är jag fel ute nu? Vet inte hur det ser ut på eftermarknaden till bilar,men det brukar ju kunna koppla över detta med nåt slags motstånd i så fall? Vill nämligen byta ut dimljus samt senare även Angel eyes till mer vitt utseende. | |
|
Jag kör med LED lampor i mina dimljus. Ser skitbra ut och stör inte medtrafikanterna då de lyser upp reflektorn mm bra men inte kastar så mkt ljus framåt. Kolla i mitt galleri så får du se hur det ser ut. |
|
Conan999 |
Haas: Bra ide. Har oxå monterat dioder i dimljusen p sommarbilen, blir snyggt. Kolla här: www.diodhuset.se www.bildioder.se Conan999 |
|
Såna blir det sen,ser väldigt mycket bättre ut. Såg även att xenonkungen har i princip samma utbud. Bara välja och vraka med andra ord. |
|
|
Instämmer. Kör nu diodljus i dimljusen och det är riktigt snyggt i kombination med mina vita angel eyes. Trots den lägre spänningen får jag inget felmeddelande, dock verkar ena ljuset blinka till ibland när jag inte har dom igång, vet inte vad det beror på. Tyckte mina lyste lite för klent (1 diod) så beställde följande igår; Länk Inväntar med spänning. :) |
|
|
Blinkningen är ett lamptest som pågår hela tiden. Samma sak om man har bilen igång med släckta diod-bakljus, då blinkar de till om vartannat ca var 10:e sekund. Det är ingen som får larm med diodlampor i dimljusen? Jag har själv undvikit dem för att jag antagit att det skulle larma med diodlampor där. ___ Min bil: Länk |
|
|
Är också sugen på dioder till mina dimljus i M5:an men vill ju inte att det ska lysa för klent. C.Ek återkom gärna om hur du tycker de nya du beställt funkar. |
|
|
pbengtss; Jag får inget fellarm med mina diodlampor i! deejaywasp; Absolut. Beställde dom 14/14, Posten mottog ordern 15/12 men sen har inget hänt sen dess men återkopplar så fort jag fixat in dom! |
|
| Nur har jag fått och monterat min in mina LED-dimljus. En klar förbättring från den enstaka LED-lampa som jag hade i dimljusen förut! Den här har 9 dioder och verkar lysa på rejält, dock inte alls som i bilden som de anger på Xenonkungen.com men helt OK. Har bara testat inne i ett upplyst garage än, återkommer med rapport hur det blir ute i båda dagsljus och skymning. | |
|
Jag tog bort "skärmplåten" inne i dumljuset (ej M ljus) och då fick jag en väldig förbättring i ljusutkast. För plåten gjorde att bara en del av reflektorn användes. Nu används hela reflektorn. Och det spelar ju ingen roll då LED lampan lyser så pass svagt för att blända. Man fick skruva ur hela lampan ur spoilern och dela på den sen var det bara att dra ur plåten. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.