|
Sida 2 av 3
|
|
|---|---|
Roffa1 |
Kan ej undgå att undra varför säljaren De Luxe tidigare döljde 335:ans regskylt? och nu har han i den nyinsatta annonsen även tagit bort bilden/fotot? Alla andra till salu objekt som firman annonserar ut hos Blocket visar tydligt regnummer på salubilen, likaså står regnumret angivet i slutet av annonsen. Men detta gäller ej 335:an? Att priset nu plötsligt åkt ned med -20.000:-beror förmodligen på att någon läsare här tipsat säljaren om den aktuella tråden;-) |
|
finns det för många detektiver här menar du? :P dom kan ju ha glömt ta med bilden, men att dölja reg nr för en bil firma är ju ovanligt... möjligen är den inte ens registrerad i sverige ännu.. den är fortfarande väldigt fin ut och in vändigt |
|
Roffa1 |
Hur vet du att den tidigare bilden verkligen tillhör den 335:an som är utannonserad. Många säljare använder samma bild till flera olika saluobjekt. Utan registrerings-nummer kan du ej koppla samman bilen med annonsbilden. Att sedan 335:an sjönk med -20.000:- utan att någon individ ens prutade. visar vilka enorma förtjänster det handlar om. |
|
Den här ser också trevlig ut Länk Köppris 348 600 kr Uppskattat pris vid köp hos bilhandlare. Privatpris 311 000-326 000 kr Uppskattat pris vid köp hos privatperson Att tro att man får loss en sådan bil för 250.000 är ju så löjligt att det inte ens är värt att bemöta. BMW CS #5139 |
|
|
Är det färgen lemansblå som J.L länkade till ? Tycker den är riktigt läcker. Tycker 335:orna var billigare i våras, konstigt. |
|
Roffa1 |
JL: Vet ej vart du vill komma med ditt inlägg. Jämför du importen med den Svensksålda. Naturligtvis, så står den Svensksålda med lägre milantal betydligt högre i pris än importen. Även om salupriset är lägre än på importen. Vad det sedan gäller importen, så kan man enl mitt tidigare inlägg bjuda 250.000 för att pejla vart säljaren står. Detta behöver nödvändigtvis ej betyda att bilen måste säljas för 250.000;-) |
|
jag har fått ett antal inbytes bud från bmw-handlare senaste veckan, inget så lågt som 250 dock, lägsta 270, högsta 307´. Släpper den för 315. Då vet ni i alla fall hur en säljare tänker :) Här är bilen btw Länk |
|
Roffa1 |
Slippy: Jag delar helt din uppfattning ang dagens prissättning av 335:or från 2007. De verkar av någon konstig anledning ha ökat i pris? borde väl egentligen vara helt tvärtom;-) Detsamma gäller visst prissättningen av beggade E90 330-2009. De kostar i dagsläget betydligt mer än vad jag betalade för en splitt ny. Verkar vara mkt bra 2:a handsvärde på BMW;-) |
|
Ett bud på 250.000 tror jag i detta fallet knappast hade uppfattats som seriöst av säljaren. Märkligt att en del tror att man lätt kan köpa begbilar till lägre pris än vad handlare bjuder i inbyte BMW CS #5139 |
|
|
philipbr: om du fått 307 fr en bilhandlare tror jag du redan hade tagit det Länk! här är en likadan men med taklucka och navigator som går för 329 .. 3400 mil är det på den.. 08a enligt vv men dom skriver -07a ... visserligen import men det lär nog finnas en hel del prut förmåner där.. så säg at slutsumman hamnar på 300 tusen... då lär dom nog ha tjänat ett par 20-30 000 efteråt 280-290 skulle nog den förstnämna bil kunna gå på.. |
|
|
Om man är ute efter en specifik utrustning/färgkombo och M-paket på en 335i Coupé så kostar det för tillfället... Men jag skulle aldrig lägga 349´ på en nyimporterad prestandabil med relativt låga mil, det är så lätt att blir lurad på något sätt nuförtiden... Att som Roffa1 få köpa en sprillans ny 330XiA för 385´? (440´-55´?) är ju sanslöst billigt, grattis!: Länk Länk "Har sett en hel del lockande erbjudanden om fab-nya 330xi fullsmetade med utrustning. I dagsläget ligger de lägsta kampanjpriserna på ca 440tsk. (ord pris 569tsk)" "Hittade en splirrans ny E90 330-09 som redan var nedsatt med drygt 75.000:- efter lite förhandlande, så sjönk den ytterligare 55.000:- Kunde naturligtvis ej låta bli att handla" =) |
|
Roffa1 |
rob_t_j72: Oj, det vart visst rörigt värre detta. Känns som att vissa delar behöver klargöras. Mkt riktigt så inhandlades min 330xi splirrans ny till priset 426.000:- (efter div,prutning) Den ordinarie prislappen var på 556.000:- minus prisreduktion 130.000:- Några andra siffror känner jag ej till. |
|
Ändå ganska roligt att när man ska sälja bilen till en handlare så bryr dom sig inte om om utrustning. nya däck o fälgar osv... men när de ska sälja så använder de det som argument... men visst tycker jag också att 250 är för billigt för en sådan bil, men int mer en 300 00... som sagt så är det ju VÄLDIGT svårt o sälja en import bil senare privat... och om 2 år så skulle man knappt få ut 200 för en sådan |
|
| Som Crille82 skrev, den billigaste 335Ci som ligger ute nu kostar 311', mkt mer behöver väl inte sägas... Att någon drömmer om 250' är en anna sak. | |
| finns ju en 335 cab ute också som har gått 1100 mil för 319... då känns ju helt plötsligt resten av 335 orna 30 tusen för dyra | |
| Nästa cab som finns ute kostar 390', snarare den du nämner som är lågt prissatt! Dessutom innehåller annonsen den lilla detaljen "Bilen finns i utlandet, beställningsvara", knappast den som sätter marknadsvärde på övriga bilar alltså! Gör om gör rätt! | |
|
ja jag vet, men det betyder ju bara att det blir en import... finns väl ingen skillnad från en bil som importeras imorgon eller som importerades igår... så om en import cab säljs för 319 i det skick som den säjs vara... så bör väl den andra import coupen kosta runt 270-80? |
|
|
Jag skulle då inte köpa en bil för 319' utan att titta på den först! Dessutom står det "ring för info", du kanske köper den som den är nu, dvs reggad i utlandet! Kan stå i USA med lååång leveranstid etc etc så visst finns det skillnader. Nej den kan man inte jämföra rakt av! Dessutom tror jag inte de som är intresserad av en coupe bryr sig om en cab. Så ringer du den billigaste coupen på blocket och vill pruta 30-40' "för att det finns en cab i utlandet för 319'" så hade iaf jag svarat -köp den då! Jag tror inte det är så mycket prutmån om du redan är billigast! |
|
|
nej jag är inte ens intresserad av en cab... hade jag haft 60 000 extra hade jag ändå inte köpt den... Som sagt hade jag hellte betalat 30k extra för en sv-såld än en import bil... det är därför jag menar om du får en sv-såld för säg 310-320 vilket man får ... så ger man absolut inte mer en 275-285 för än noga kontrollerad importerad 335i |
|
|
Här råder det tydligen importbilshybris...;) Man måste skilja på importbil och importbil...Suddigt mobilfoto av en bil som står någon annanstan eller bil som står med nylackerad front hos någon av våra mindre nogräknade småhandlare eller bil köpt, importerad och brukad av samma person under en längre tid. Stor skillnad och det sistnämnda exemplet är inte allt för sällan en bil som är både bättre utrustad och i ett bättre skick än merparten av de sv-sålda. Sen undrar jag lite hur man kan utgå från en bil som annonserats eller sålts till ett visst pris och sedan räkna fram vad andra bilar ska kosta. Då och då dyker det upp annonser på bilar med vad man uppfattar som ett väldigt bra pris. Vissa av dessa försvinner fort (men antar att bilen sålts) medan andra ligger kvar länge. Ligger dom kvar längre så kan man ju bara konstatera att det finns en anledning till att bilen verkar vara billig och förmodligen borde den vara ännu billigare eftersom den ännu inte sålts. Jag följer inte priserna på 335i Coupé men kollade tidigare en hel del på Limo och Touring så man har ju även sett ett stort antal Coupé-annonser och den priskunskap som t ex Roffa1 delar med sig av i flera inlägg känns spontant lite väl optimistisk men som sagt jag är ingen expert på området och en sak är ju säker...förr eller senare så kommer det att finnas gott om 335:or för 250'... ___ //Ulf |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.