AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.870

Kan man slå av DTS-systemet på 320d?

Ja rubriken säger nog det mesta. Kan man slå av DTS-systemet på våran BMW 320d årsmodell 2010?

Vi har nämligen tillgång till en isbana mitt ute på en sjö med 1 meter tjock is på vintern där dom brukar ploga upp. Perfekt för att lära sig sladda ;) Jag är 16 år nu och börjar övningsköra nu och att få lära sig att sladda ska vara ett bra sätt att lära sig kontrollera bilen när det väl blir krissituation (plus att det är skoj)

Vad säger ni?
/Mvh Patrik
Det heter DSC och DTC. Ja det är fullt möjligt. Det finns en knapp som det står DTC på mellan de mittre luftutsläppen, intill varningsblinkersen. Ett tryck sätter DSC i DTC läget, DTC tänds upp i instrumenthuset., dvs passivt antisladd utan antispinn. Tryck och håll inne knappen i 3 sekunder så är all elektronik avstängd och samtidigt får du en konfirmation genom att lite olika varningarslampor tänds upp i instrumenthuset.
ursäkta mitt skrivfel, ska vara DTC såklart, men hursomhelst ..det låter riktigt bra ;) Bara som en liten följdfråga, är det någon här som har några erfarenheter av att sladda med en kombi som 320d?

/Mvh Patrik
Ha
5
Harjula
325d 2007
vet inte med dem nyare men min 03á 330 e riktigt rolig att leka runt med :)

upplev rätta vridet kör v8 eller diesel eller varför inte både och :)
Verdi
Det är ingen skillnad att sladda med kombi eller med sedan. :)
Visa användare
8.662
Grelle
Audi E-tron 55 -22
Seat Leon ST -17
Jag föredrar sugmotor vid vinterlek. Mer direkt känsla och bättre kontroll upplever jag det som. Annars tycker jag diesel-E91 fungerar alldeles utmärkt att leka med.

Mvh Johan
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.