AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
756

TIPS e34 520ia lågmilare

An
38
Andresa
320d-06
Jag är sugen på en 520ia-91 som är i superskick med garanterat endast 10600 mil bakom sig.
Det är tyvärr ett fel på bilen, varningslampan för växellådan lyser.
Bilen växlar helt perfekt, men man kan inte se vilket läge man har lådan i (vinter,eco,sport) men man känner skillnaden. Ska knappen man väljer körprogram i ändra belysning beroende på körprogram eller hur funkar det.
Tycker det känns synd att inte köpa om det är ett bagatellfel.

Tacksam för tips.
An
38
Andresa
320d-06
Ska det stå på instrumenteringen vilket läge på växelådan man har? Typ D, R, N eller P?
Visa användare
ProPro-medlem
10.954
ErikW
E28 520i - 85
E32 750iLA - 89
E92 325iA Coupé - 08
F11 530i Touring - 12
Välkommen till forumet!

Det visas på de E34 som har det mer avancerade instrumenthuset, skulle förvåna mig om det inte är samma på det lilla. Visas PRND som det ska?

Det kan vara så här enkelt: Länk
Det kan ocks vara knappen brevid som är kass, det händer att det blir oxid i den.

Erik

___
Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt!
An
38
Andresa
320d-06
Tack för tipset, jag tror inte PRND lös som de skulle när man flyttade spaken. Ska kolla upp det lite närmare.
An
38
Andresa
320d-06
Jg lånade bilen och lät en verkstad koppla upp den mot datorn, det fanns två fel seriell-nånting och programfel. Han nollade felen och varningen försvann, han trodde det kunde bero på nåt spänningsfall.
Efter ganska mycket testkörande har jag bestämt mig för köp, det blir en mysig andrabil istället för min gamla Volvo 740.
Visa användare
561
Travel-In-Style
330iAT -02
M3 Coupé -01
540iAT xDr -23
Låter fantastiskt, är den i fint skick?

Sechs macht Spass!

Mina bilar: Länk
An
38
Andresa
320d-06
Den är i riktigt fint skick och helt orginal, jag får väl lägga in några bilder sen.
An
38
Andresa
320d-06
Travel-in-style jag såg att du ägt den rödbruna M3:an som jag har som skrivbordsbild på datorn, grymt snygg.
Visa användare
561
Travel-In-Style
330iAT -02
M3 Coupé -01
540iAT xDr -23
Haha, jaså, det var kul att höra! Har du en av bilderna som jag tagit? Kul isåfall. Vilken är det? Jag sålde M3:an för någon månad sedan bara, väntar nu på att jag skall få hämta ut min nya BMW, vilket kommer att ske på lilljulafton. Finns inget som att gå i längtans tider.

Sechs macht Spass!

Mina bilar: Länk
An
38
Andresa
320d-06
Jo det är en av dina bilder, den vid sjön. Jag var grymt sugen på att köpa den när den låg ute på Blocket men jag tyckte det var för långt att åka, jag bor i Umeå.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.