|
|
|
|---|---|
|
Hajhaj! Har nyligen köpt en begagnad 325i e90 -05 som gått 11700 mil. Nu har frugan börjat klaga på att kopplingspedalen är ovanlig trög. Och jag måste medge att hon har rätt :( Vad kan det bero på? växlarna går i utan problem förutom ettans som vid kall motor kan strula lite. | |
| När du säger trög, jämför du med någon annan bil då? Alla BMW bilar jag testat har en tyngre kopplingspedal än en del andra bilar. | |
|
Polarn har en exakt likadan bil, samma årsmodell med dessutom men som gått 7k mil o hans koppling är mkt mjukare. Min gamla 320 e46 hade oxo mkt skönare koppling. Denna koppling e så trög att man måste frikoppla vid rödljusen... |
|
Bayer_Aleks |
Koppling går att justera så kolla upp vad dem tar för o göra det. |
| går att justera??? säker på det? har jag aldrig hört... ganska svårt att tro det med när allt är fjäderstyrt vad heter motstånd i kopplingen. | |
|
Kopplingen är ju hydraulisk så den går sannolikt inte att justera. Har aldrig sett en hydraulisk koppling som går att justera iaf... Kan det vara så att kopplingen är bytt till dito sportkoppling som är hårdare? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.