|
Sida 2 av 4
|
|
|---|---|
| x1 byggs i europa har jag för mig.. vet bara inte vart :P 9månader låter väldigt mycket men det är säkert hög efterfrågan på x5:an och som sagt att den byggs i usa.. | |
|
Inte roligt det här. När vi beställde fick vi prel leverans v.11-12. Detta blev senare ändrat till v.15. Idag fick jag mail från säljaren som säger: Om vi vill ha X- line (alu) takreling v. 24! Om vi vill byta till svarta rails v. 18! Hur skall man göra??? Slopa rails? Svarta? Vänta på alu rails? X-line bara ner till? (Alpinvit bil) Dessutom hankar vi oss fram med att låna bil av mina föräldrar |
|
|
Det var inte roliga nyheter, v.24 är ju katastrof!! Pratade med min säljare tidigare idag och min bil hade precis blivit framflyttad från v.17 till v.16 vilket i alla fall är åt rätt håll nu! Är nere i München nu och jobbar och var på BMW museét i helgen, riktigt kul måste jag säga! Sen att det stod 4 X1 i nya visningshallen gjorde ju även sitt till. |
|
|
Borsta: Några vita med eller utan rails i hallen? |
|
| Det fanns en vit med fullt x-line paket om jag inte minns fel! | |
| jag tror nästan jag hade väntat på att få det jag vill ha.. känns lite dumt att kompromissa för snabbAre leverans när det gäller så mycket pengar | |
|
Ser ut att lösa sig bra ändå. Har kollat på bilder på mobile.de och kommit fram till att vi tar bort railsen helt. Tror att det kan bli ganska coolt (behåller X-line ner till på bilen) Nu hoppade bilen tillbaka till v. 15 igen Som kompensation fick vi lånebil från v. 12 när ord leverans skulle ha varit + Ditec behandling av bilen. |
|
| kul att säljaren är schysst och att allt löser sig på ett bra sätt | |
| nu släpper ac-schnitzer lite godis till x1:an Länk kan finnas lite smått och gott för er som köpt en x1:a | |
|
även trim från ac-schnitzer med följande data: - for X1 sDrive 18d from 105 kW / 143 HP to 126 kW / 171 HP - for X1 xDrive 18d from 105 kW / 143 HP to 126 kW / 171 HP - for X1 sDrive 20d from 130 kW / 177 HP to 154 kW / 210 HP - for X1 xDrive 20d from 130 kW / 177 HP to 154 kW / 210 HP - for X1 xDrive 23d from 150 kW / 204 HP to 177 kW / 240 HP |
|
|
Fruktansvärt irriterande. Nu säger säljaren att de blir leverans i månadsskiftet maj/juni. Helt oacceptabelt att vänta ett halvår på en bil som skulle levereras i mitten av mars från början. Jag kommer dock att få en lånebil från denna tidpunkt. Man kanske skulle avkräva dem något mer? |
|
| vad beror förseningen på?? är det för många beställningar eller??? | |
| Nästa vecka går min in i produktion, ÄNTLIGEN!!! | |
|
Det är valet av x-line som tar tid. Det senaste jag fått är leverans vecka 20. |
|
|
Då går din in i produktion v.15 så det är inte så lång tid kvar! :D Vår är inne i andra veckan på produktionen och jag går på nålar. |
|
| Fick besked av säljaren idag att bilen har fått regnr och chassinummer. Fortfarande leverans v.15. Undrar hur mycket bilen är klar nu när den har fått en identitet? | |
| morpe:då har du inte lång tid kvar och tur är väl att du inte fått bilen nu med tanke på det tråkiga vädret.. ska ju vara extra fint när du hämtar ut den :D | |
| Nu är vår bil i Halmstad och väntar på transport till Skövde! | |
|
Då var nog våra bilar med i samma transport från Leipzig! :D Får se när den dyker upp hos Bilcentralen bara, hoppas tidigt nästa vecka så man får den under nästa vecka. Dock så blev jag av med lappen förra veckan så tjejen får köra in bilen istället. *S* |
|
| morpe, har du fått bilen ännu?? Min har inte ens kommit till handlaren. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.