|
|
|
|---|---|
|
I morse när jag åkte till jobbet och parkerade bilen i garaget och låst bilen så hör jag att det fortfarande surrar i Cirkulationspumpen i vänster julhus. jag tänkte att den stannar väl när bilen går i standbyläge men icke... efter 1 timme när jag kollade så var den fortfarande i gång. jag drog ut alla säkringarna 1 i taget Dom i hanskfacket. för att bryta strömmen till den. men pumpen surrade på lika fint. jag fick koppla bort batteriet för att den skulle stanna. det lutar åt en kortis nånstans. men innan börjar felsöka vill jag se om det är ett relä som hängd sig. kollade på Realoem, men där hittade jag inga styr relän för denna pumpen. finns det några på forumet som vet var jag kan hitta detta relä nånstans. bilen är utrustad med ett tilläggs värmeaggregat / webasto som ochså sitter i vänstra julhuset. \\Helge k | |
| tjena på min 540 var det likadant men det var fel på fläktmotståndet som hade fått fnatt | |
|
kan det vara så att det är fläktmotståndet som lagt av på min. då var det kanske dags för den att paja. har läst mycket om fläktmotstånd som bara slutad fungera. men jag har inte hittat så mycket om vilka olika symtom ett trasigt fläktmotstånd har orsakat. men kan man ha ett trasigt / krånglande fläktmotstånd utan att det märks på kupefläkten och värmen i bilkupeèn i övrigt. |
|
| Jag har likadant på min, men det ska nog vara så. Den stannar efter ett tag. | |
| men pumpen skall väl ha stannat efter 1.5 timmar när bilen har gått i standbyläge. | |
|
Julhuset, är det där Tomten bor? :-) |
|
| Nu är det hjul igen ! | |
|
många märkliga saker skall man vara med om. nu har den funkat som den skall sedan första inlägget. kopplade bort batteriet för att pumpen skulle stanna. efter detta har den fungerat helt normalt igen. kan det bara va så att nån styrsignal / relä har hängt sig för att bli återställd när strömmen bröts. börjar bli för mycket PC / Bill Gates detta. ctrl alt Delete, Typ. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.