|
Sida 7 av 7
|
|
|---|---|
|
Hajen min vän jag har råkat ut för en hel del med den här bilen som tur så hade jag en garanti som täckte, resten fick säljaren stå för. Jag har varit med och anmält säljaren hos ARN för att få honom att stå för reparationen och med facit i hand så borde jag ha anlitat en advokat och hävt köpet. I mitt fall så gick som sagt garantin in och täckte en massiv elfelsökning med byte av en hel del komponenter, delar, kablage och givare men d tog dem ca 3 månader innan de fick ordning på bilen. Mitt råd till dig är att du kontaktar konsumentrådgivaren som finns i din kommun och be honom att hjälpa dig med att HÄVA köpet. Gå absolut inte med på att de lagar den för att du kommer att åka fram och tillbaks en massa gånger till verkstaden och vara utan bilen en hel del utan ersättning eller kompensation. Good luck my friend! |
|
|
TyoCon - Domedagsprofet, eller bara vis av erfarenhet... Jo, jag tror att det är bäst att göra som du skriver. Lite trist dock, tycker verkligen om bilen, har ju inte ens hunnit prova kylskåpet ännu... Körde 35mil igår, utan ett problem, det är dock det här med tillförlitligheten och säkerheten (sätter inte direkt frun bakom rodret på en bil där dörren öppnat sig helt oprovocerat under färd...). Mårtenssons har inte behagat svara på min reklamation, eller ens konfirmerat mottagande av samma..(!) //Pontus |
|
|
Då har Mårtenssons varit här och hämtat bilen för felsökning och vidare diskussion... Fick ingen lånebil idag, inget problem just nu då jag är ledig denna vecka. Skall dock få en till på måndag om inte problemen åtgärdas innan dess. Hoppas dom finner det som finnas skall och kan åtgärda det. Kommer en up-date om hur det går, reparation eller återköp..(?) //Pontus |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.