|
Sida 5 av 7
|
|
|---|---|
| Sen ska ju givetvis alla papper finnas på bilen, är den importerad ska alla papper från ursprungslandet finnas också. | |
|
Kan även rekommendera att leta efter en med värme i ratten, i alla fall om man ska använda den på vintern. Jag tycker det var GULD värt att slå på den när det var kallt på morgnarna när man skulle iväg. (nu står den dock och myser i garaget inför våren). Joholm --> Såg bilderna på din 760, tokälskar din inredning! Kanske skulle varit den mörka trä-panelen, men kulören på stolarna är bara helt underbar! Hade samma färg i min S60R -07, bland det snyggaste i inredningsväg med den kulören :) |
|
| dekagon -> har märkt i min bekantskapskrets att folk antingen älskar inredningen eller hatar den. På bilderna ser den lite mer orange ut än vad den är i verkligheten. | |
|
Vad tror ni om att importera från Litauen då, t.ex: Länk Länk men det är väl ofta något lurt med bilar där, krockade eller stulna mm... eller kanske det bara är någon fel uppfattning jag fått. Här finns en på Blocket också Länk och samma bil här Länk Mvh Ubbe |
|
|
Den första E65 är fruktansvärt läcker. Jag säger bara Radialeker 32 ;-) BMW CS #1812 |
|
| Äh alpna är finare Länk | |
|
Joholm --> Jepp, jag märkte samma sak med min S60R. Dom flesta vart helt förälskade i inredningen, även såna som i övrigt inte alls är bilintresserade osv. medan dom som inte gillade den, dom verkligen hatade den :) FinnUbbe --> Därifrån skulle inte jag våga ta in bilar ifrån. Har samma uppfattning som dig, sen om det är magkänsla, fördomar eller vad det nu, det låter jag vara osagt. Men jag köper aldrig en bil om inte inte känns bra, det har fungerat fint hitills i alla fall :) |
|
| WAN +1 :) | |
| WAN: Alpina är grymma. Har bjudit på några på Ebay men tyvärr ännu inte vunnit ngn budgivning. | |
| Här finns det fler Länk | |
| Eller köp Länk | |
| Nu blev jag köptorsk igen:) De är helt underbara. Har gillat designen ända sedan jag i början på åttiotalet åkte 323i med likadan design fast i ynka 16". På den tiden tyckte min omgivning av det var stora hjul. | |
| Länk | |
| ja de är fina men dyra | |
| wan:köpte du bilen med hjulen på eller var hittade du dina? | |
| köpte de på tyska ebay fabnya | |
| joholm: Du har rätt i vad du säger i tidigare påståenden om att vissa tillval utesluter andra, dock, så har jag elvärme i min 3-ekrade ratt. | |
|
mrhedin: ojdå, det står på min optionslista att min ratt ej finns med elvärme. Kan det vara den smala trälisten som är inlagd i rattkransen som utesluter värmen och inte ratten i sig? Eller har du det träinlägget också i din bil? |
|
| Det är säkert trä inlägget i ratten som avgör om du kan ha värme i ratten ,jag har det. | |
|
Då var det dags för det första (förhoppningsvis det sista) riktiga raset... Köpte bilen a Mårtenssons i Hörby mot slutet av January, har sedan kört ca 100mil, sköna mil skall tilläggas... I torsdags skulle jag iväg mot Kastrup, hade ett flyg till huvudstaden att passa, pling plong.... 'Motor lampan blinkar gult' 'Engine fault, Drive Moderatly' 'Reduce acceleration, hard acceleration may damage catalysers. Have the problem checked with nearest BMW service' En radda sådana felmeddelanden skrattar man inte bort... Tilläggas bör att bilen hostar och går nog bara på några få cylindrar... Har nu då alltså bara haft bilen i 1.5 månader och knappt 100Mil, klart att detta faller under konsumentköplagen och företagets goodwill... Nu diskuteras vem som skall betala transporten till Hörby (Försäkringsbolaget bogserar bara till närmsta BMW verkstad)... Vilket också kan tyckas lite märkligt, enligt mig är det helt klart att Mårtenssons skall ta på sig det hela. Nåväl, säljaren har dock åtagit sig att diagnostera bilen för att sedan diskutera/se vad som skall och kan göras. Detta känns riktigt pissigt om jag skall vara ärlig, och det skall man ju på forum's... Jag brukar föredra att handla min 'bruksbil' hos handlare, så att man skall slippa strul om just sådant här händer. Kontaktade Mårtenssons redan i Torsdags och det har fortfarande inte fattats avgörande. Var bara tvungen att skriva av mig lite, terapi efter en tuff helg och en ledsam dag... Hoppas att detta utvecklar sig på bästa sätt. Vill absolut inte såga säljaren ännu, då allt fram till denna incident varit riktigt bra. Jag visste att jag skulle lagt på lite mer $ och köpt en nyare 645 som planerat, men jag gillar verkligen denna 7:a... Fram tills nu i vart fall... Återkommer med update. //Pontus |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.