AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
16.351

Sugen på e65 - Erfarenheter

Sida 3 av 7
Ty
22
TyoCon
745iA -02
Jag ger 7500 hel/år hos if. Men jag bor på landet också :)
de
214
dekagon
BMW 545iA M-optik 2004
Hajen: Hehe, säljaren körde ner bilen till mig här i Kungsör, nästan 100mil. Sen körde jag honom + hans kompis till Arlanda Express-bussen efter att affären var klar och så flög dom hem. Så jag behövde bara köra 1,5mil för att köpa bilen (till Arlanda-bussen).

Han gick i god för att bilen var i samma fina skick osv. som det såg ut på bilderna, jag blev inte besviken kan jag säga! Grymt fin och med all historik och 3 tidigare ägare osv. Jag är nöjd. Kommer nog bli många fina roliga mil med denna :D

Lycka till med din också! Vi får se till att hålla diskussionerna om E65 igång, lite dåligt på den fronten överhuvudtaget på nätet tycker jag. Svårt att hitta information osv. om E65an...
ja
48
jagboy
Mercedes CL 55 AMG-04
den första länkade bilen på mårtenssons är numera min! priset var ju lite högt satt men det blev ju väldigt bra efter lite förhandlande:) ni får gärna gissa vad jag gav...annonspriset var 209 000! Kan efter 200 mil att det är en helt underbar bil:)
WA
2.343
WAN
BMW F01 760i-10 Individual Alpina 21,Dodge Viper 06
Här finns det en hel del Länk
Lu
4.913
Lus
520d F11 -11
335i E93 -08
voltzor: Du rippar Autoalfa dig, jag har haft 4st 24v Alfa och aldrig betalat mer än 12k hos aukt verkstad, ink vanlig 6kmil-service.
Kolla försäkring hos originalförsäkring, de var 7k billigare än vanliga IF på min E60.
ha
413
hajen
AMG C63
Porsche Cayenne Turbo
Originalförsäkring gav prisförslag på13K/helår för helförsäkring och 2Kmil/år. Bor utanför Malmø och är tyvärr ngt över 30... Gäller 745:an
Skall fråga LF och TH när det börjar bli dags för det.

//Pontus

Lu
4.913
Lus
520d F11 -11
335i E93 -08
hajen: 13k låter som ett bra pris. Betalade 16k för 545'an när jag bodde i Lomma.
IF och originalförsäkring har ett sjukt bra tillägg som heter värdextra, där man får en del mervärde, värt en hel del imo. IF har också hanterat mig väldigt bra både vid småskador och totalskada.
vo
3
voltzor
Alfa romeo 166 Super v6
Alfa romeo 164 Super v6
Lus: Jag vet att dom kan försöka. Dom skulle ha 4300kr för delarna till att byta multiremmen. Men jag fixa delarna via mekonomen och då vart de 1600 kr istället =) Japp ska kolla runt lite..
de
214
dekagon
BMW 545iA M-optik 2004
Jag ger 11400kr för min 745 -03 hos Vesta.
ha
413
hajen
AMG C63
Porsche Cayenne Turbo
Inte för att hålla liv i tråden, men...

Jag har kört och haft en del e:38, en e:32 och nu senast ett par e:39, tycker att DSC's systemet i dessa arbetade "mjukare"..?
Hela anti slir/sladd systemet i e:65'an fungerar absolut som det skall, tycker bara att det arbetar lite abrubt och hårdare än vad det borde göra på en premium bil.
Lite svårt att sätta fingret på vad det är jag inte gillar... Känns lite fel-kalibrerat.(?)

Ja, jag har helt nya vinterhjul, bra bromsar...

Är det bara jag, erfarenheter, uppgraderingar?

//Pontus

mo
171
motorsport5
Z3 M Roadster -97
745 iA -02
Håller med dig att det är lite utan finess hajen. Däremot håller jag inte riktigt med dig att det skulle varit mjukare i dom tidigare. Å andra sidan har jag inte kört så mycket med dom. Om man däremot kör en helt nyutvecklad bil märks det att det hänt en del på det området (som är ett där det hänt väldigt mycket iofs) och det mesta till det bättre. Det kanske är en kombination av att det är relativt dåligt kalibrerat på E65 plus att dom tidigare kanske inte hade lika mycket funktionalitet och därmed kändes mjukare när dom väl jobbade?
de
214
dekagon
BMW 545iA M-optik 2004
Som sagt, dom tidigare var ju bara antispinn i stort sett, även om tanken med antisladd fanns där, men inte på samma sätt.

Men vill man ha ett system som arbetar "mjukt" ska man köra Mercedes... BMW jobbar inte hårdare än Volvo, Saab osv.
ha
413
hajen
AMG C63
Porsche Cayenne Turbo
Kan även bero på att e65 är en hel del tyngre än en e39.

Det senaste året har jag uteslutande kört min 540iaM, med ett riktigt DSC..(!) Kombinationen av ett sportigare satt chassi, lättare och mindre bil kan ha gjort sitt. Kommer dock inte ifrån att det är något lite ospecifierat jag saknar. motorsport5 sa det nog, avsaknaden av finess.
Nu är ju detta inget problem i sig, får väl ta och sänka farten med 5 km/h så att DSC'n inte behöver vara med så mkt...

//Pontus

mo
171
motorsport5
Z3 M Roadster -97
745 iA -02
Eller stänga av den? Sen tänker man på att sätta på den igen precis innan man behöver den... :)
mr
42
mrhedin
S60 2,4D -09
hajen: Vart det inga bilder av din bil?

Of an infinity of typewriting monkeys, one will produce a masterpiece. Internet proves this wrong.
ha
413
hajen
AMG C63
Porsche Cayenne Turbo
Så, då var bilen inne på sin första reparation i min regi...
Förardörrens fönsterhiss började kärva/sega. Alltid är det något.

mrhedin - vi tar bilderna lite senare, det är så kallt och skitigt ute nu... Hur gör man för att lägga upp bilder här förresten?

//Pontus

-P
544
-Per-
M5 (03.01)
Det finns ingen möjlighet att lägga upp bilder här, du får använda imageshack.us till exempel och sedan posta länkarna.

ha
413
hajen
AMG C63
Porsche Cayenne Turbo
Hehe,

Är överlag helnöjd med min nya 7:a, spinner som en dröm. Har kollat en hel del på Bimerfest och blivit reiktigt sugen på en lätt sänkning med ett H/R kit. Någon med erfarenheter pris etc, etc...

Här följer en helt ny erfarenhet, inte helt positiv dock....

Jag pendlar i min 7:a(!), i fredags på vägen hem så började vänster framrute-spolning fippla. Någonstans mitt på Öresundsbron slutar den att spraya, det bara flyter ut... Kommer hem och kollar på torkararmen där munstycket sitter, ser att den yttersta lilla plast-flärpen spruckit. När jag pillar lite på den trillar den loss och blottar en liten kabel loop, antar att detta är värme slingan. Finner även att själva munstyckets infästning är dåligt... Ringer BMW för att höra efter om det finns hemma eller när dom kan ha det (blir då att byta hela slangen med munstycke)... Han svarar att han inte finner något i sitt system, delen har utgått utan hänvisning till annan del... Samma sak på Realoem... bland undrar man varför man köper premium bil... Nåväl, efter lite rengörning, torkning och en portion loctite så funkar det hjälplig igen. Hoppas att dom hittar det jag behöver utan att det skall kosta en förmögenhet...

//Pontus

ha
413
hajen
AMG C63
Porsche Cayenne Turbo
Då skall ni få en uppdatering, vare sig ni vill lr ej...

BMW Malmø (Förenade bil) har sökt högt som lågt efter delar till mitt spoleri på förar sidan...
Idag kom domen....
Man blir tvungen att köpa helt nya torkar armar, för den tidiga modellen tillverka inte. Jo, ni läste rätt, aramar, inte arm, båda måste bytas... Allt detta pga ett trasigt spolarmunstycke.
Pris, ca 2500, exklusive arbete och nya torkarblad... Ibland undrar man ju...

//Pontus

st
3.454
steaman
BMW 530i Xdrive -2017
Mercedes 350 GLE -2015
BMW X3 Xdrive30d -2011
Det är inte inköpspriset som sållar bort dem som inte har råd med en lyxbil utan förmågan att underhålla bilen.

Det är bara att öppna lädret!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.