|
Sida 2 av 7
|
|
|---|---|
|
Läs igenom denna tråd innan du handlar av Ecomotor: Länk ------- //Lövet |
|
|
Blir det snyggare? Länk BMW CS #1812 |
|
|
Tror faktiskt inte det.... Tyvärr ngt över min budget. Kanske nästa gång. /Pontus |
|
| Jo, min e snyggare! Inte lika bra, men snyggare... ;) | |
|
Prova en E65 med tolvan och valet är mycket enkelt! Vill man hålla driftkostnaderna nere är E65 ändå inte något bra val så löp linan ut. Själv kompletterade jag just tolvan med en 530 diesel för vardagsbehovet. |
|
|
Hej Hajen! Vill bara gratulera dig dig för ditt val av bil :) Har köpt min i aug 08 och haft den sen dess. Skönare bil finns inte :) Dock så har jag haft en hel del elproblem med min som tur så hade jag en garanti som täckte. hade bilen i verkstad i typ 3 månader men sedan ett år tbx så har bilen funkat kanon förutom nu i kylan så är d problem med förar- och passagerardörren låser sig tills bilen är rktigt varm. Men jag läste i forumet att man kan använda sig av WD40 och det ska lösa problemet ska testa! Hade samma problem med min 728a. För att göra en lång historia kort så behöver jag sälja min pärla föratt jag behöver en kombi (väntar barn) men jag vägrar byta märke. Så om du är intresserad kan du få den mycket billigare än vad jag begärt. Är nämligen ute efter en 530 xd Touring >05 och jag tror att jag har hittat en men jag söker fortf om d är nån som vet:). Ta en titt på min Länk. och jag lovar dig att den är 100% felfri inte en felkod eller en lampa som lyser allt är genomgånget av BMWs märkesverkstad. Drömmen är nya 750 -09 ...men plånboken räcker inte till...än ;) Allos |
|
|
Här är en korrekt länk som förgående skrivare försökte få in: Länk |
|
|
Hej TyoCon, Låter inte helt ointressant. Jag måste dock säga att jag har en annan 745 av senare årsmodell på gång med endast två ägare till ett mkt attraktivt pris... Nu har det dock blivit så att jag fått ta en liten pause i mitt billetande eftersom jag blev tvungen att åka till Panama och se på en båt som torr-dockar. Borde dock komma hem till helgen/børjan av nästa vecka... maila gärna vad du tänkt dig, komplettera med lite mer historik om bilen. Skulle uppskatta en bild lr två från innsidan. supt.berg@gmail.com Mvh Pontus /Pontus |
|
|
Död och förintelse... Har fått min 540 såld, hade snackat samman mig ordentligt med killen i Växjö som hade den svarta 745:an med 21" Alpinas om ett köp, till ett riktigt bra pris... Sedan blev jag tvungen att fara ut och resa på lite arbete. Givetvis lyckades han kränga bilen innan jag kommit hem... Så, vad göra nu då... Nu finns det en och annan e65 till salu, dock så verkar kvalitet, utrustning o.dyl vara betydligt mindre, medans priserna är högre... Trisst kombination. Ni vet hur det är, vill helst ha top of the line till skrot pris... Synd att man inte har tid med import, finns en hel del som ser locande ut. både till pris, kvalitet och utrustnings nivå i Tyskland. Nåväl, jakten fortsätter..;-) /Pontus |
|
| Den i Växjö såg verkligen asläcker synd du missade den. Denna då? Länk Kanske lite dyr, men känns spontant som en ärlig orginalbil. | |
|
Hmm, det enda som saknas är tid... Länk /Pontus |
|
| man får ta sig tid Länk | |
|
Hehe, då var den köpt..:-) levereras nybesiktad, servad på Måndag kväll... Svensksåld, låga mil, fullständigt dokumenterad och massor med utrustning.Saknades inte mkt... Bilder kommer till nästa helg. /Pontus |
|
|
Grattis hajen! Du får komma och visa upp den på någon av de stående träffarna i GBG till våren, precis som förr :-) BMW CS #1812 |
|
| Köpte du den på mobile.de? Den såg fin ut, grattis! | |
|
Hej Hajen! Misstänker att du köpte E65an som Magnus i Sthlm sålde? Den såg verkligen jättefin ut, jag pratade en ganska lång stund med Magnus i telefon för någon vecka sedan när jag letade E65:a. Jag hittade dock en i Luleå med i stort sett all utrustning (säger man att den är fullutrustad får man ju spö haha) den hade i alla fall lite mer utrustning än den som Magnus sålde. Men Magnus lät som en seriös säljare och jag tror bilen är det också, så är det den du köpte så tror jag du gjorde ett mycket bra köp! Jag hade själv köpt den om denna i Luleå inte hade varit till belåtenhet. Jag köpte denna Länk jag är kanonnöjd! Fullservad, fullständig dokumentation, 3 ägare och pedantiskt skött under alla åren. Sen finns det en hel del på utrustningslistan, precis vad jag letade efter. Givetvis var svart bil och svart skinn ett krav, precis så som en bmw ska se ut :) |
|
|
Hej dekagon, Grattis till en fin bil, spekulerade på den jag med, Luleå var dock før långt borta... Hade inte tid till sådana utflykter helt enkelt. Nej, fick tag i en Toledoblå -02 i södra Sverige med 11,5Kmil, tyvärr inte med svart skinn som annars var ett krav..? Svensksåld & fullservade på förenade bil i Malmø sedan ny, väldigt väldigt välutrustad. Två riktiga brukare innan mig, senst en man i Limhamn som kört den i 5år. Fick de till ett helt OK pris. Man åker som en kung, undrar hur stor skillnade det är med V12:an... Førmodligen bäst att inte prova. Hoppas du får många lugna sköna mil, hoppas är nog fel ord. Räknar med skall det nog vara. Skall länka upp lite bilder vid tillfälle. //Pontus |
|
| Lite sugen på att skaffa en 745. Vad kostar en service på en sån här bil ? typ en lite större service. | |
|
voltzor: inte mer än kamremsbytet på en 24v Alfasexa :P Bromsbelägg och skivor är snäppet dyrare än till din 166, går ungefär samma mängd olja (och samma kvalitet) som i den med. Kupéfilter är dyrare men det är samma typ av stift (10kmil platina). Allt som allt kostar E65 med V8 mindre än din 166 att gålla igång. |
|
|
Lus:Ringde o kolla upp försäkringen idag och det var dyrare än alfan iaf, ca 20000kr/året. Men den går att trissa ner på nåt sätt... Kamremsbytet på Alfan kostar på autoitalia ca 19000kr :) men det ger jag aldrig. . |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.