|
|
|
|---|---|
Gotland |
Jag skall iväg och titta på en 530ia Touring -93 på måndag. Vad är det viktigaste man skall hålla utkik efter? Bilen har 20200 mil på mätaren och är precis ny importerad och står hos säljcenter i örebro. Bilen har enligt uppgift service bok och en del service papper och kvitton från tyskland. Jag är glad för alla tips och råd! |
|
Lyssna efter missljud i motorbröstet, låter det konstigt där så kan det vara dax att byta kamkedja/spännare. Kolla vattenpumpen, det är oxå en brist på tidiga V8:or. Kolla bland alla papper om man har kollat så oljepumpens bultar sitter på plats. Prova ALLA elfunktioner. Titta gärna in på min sida för att få lite tips och idér på vad som kan vara bra att tänka på. Länk Mvh. Micke Olsson |
|
|
Testa växellådan ordentligt, även varmkörd. |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Säljcenter ???? aldrig hört talas om, vore intressant att veta nått mera om kanske.hemsida eller nått MVH Hasso |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Hittade bilen på bytbil.Känner igen mig. grannar till Custom Racing (rosa byggnad) fd SAAB gamla lokaler. Kompisen var där och tittad på en Passat- 94 15.000 mil med totalslut pedalgummin för nått år sedan.Ägarna då var icke nordiska.Men BMWen ser fin ut på bild, men åka ända från Gotland verkar var halvjobbigt. Försök att bilda dig en uppfattning hur seriösa försäljarna är. Samt kolla bilen extra noga. Kompisen som var där är bilmek och handlar reservdelar hos Custom ibland och det figurerar en hel del importbilar inne på den gården. Men det behöver ju inte betyda att denna bil är nått fel på och 20.000 mil på en 93 är väl rätt normalt. Det är ju alltid bilens skick som avgör. MVH Hasso |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.