|
|
|
|---|---|
|
Hej Undrar om det är svårt att eftermontera sätesvärme te e36 har nämligen köpt ny skinninredning med inbyggd stolsvärme och fick med kablarna tillhörande detta, men färgerna stämmer inte riktigt från knappen till stolen Nåm som har erfarenhet eller vet vad man behöver? | |
|
Ska själv utföra samma precedur på min bil till våren.. kommer åka till returbilen och plocka ur kabel-härvan från en bil med el säte sen installera det i min. Tror inte någon vet exakt vad det är du behöver. lättare om du kanske söker efter ett el schema eller något? Alternativt gör som jag, åk till en skrot där man får skruva själv och plucka ur och ta det du behöver :) //Jesper BMW är livets mening |
|
|
hehe jo det är ju i princip det jag gjort:P grejjen är bara att sladdarna från knapparna går ner i karossen och försvinner iväg och dyker tyvärr inte upp förräns du kommer till själva stolen misstänker att det är nåt slags relä eller databox som skall kopplas till? |
|
|
Ja kablarna ligger under asfaltmattan så det är därför du inte ser dem :) men har dem samma färger osv ? såfall så kan du ju härja fritt med egna kabelskor :) Vet faktiskt inte om det sitter varken databox eller relä till stolsvärmen, men chansen finns ju! Allt ska ju även upp till säkrings dosan för dem måste ju ha en säkring :) //Jesper BMW är livets mening |
|
|
pluskablarna är desamma, men på konsollen där knappen går det en rödhul kabel medans vid stolen dyker den upp som brun så kag förmodar att det skall gå till en databax eller liknande testade att dra kablarna rakt av till knappen men hände ingennting tyvärr |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.