|
|
|
|---|---|
|
Har någon samma problem som jag har?Så fort att det blir minusgrader ute så gnisslar det som bara attan i alla dörrar.Undrar hur dom åtgärdar det?Dom kanske drar på siliconsmörja på listerna? Sen har jag magerryckningar när jag saktar ner från 90 till 70 tex och bara har lite gas då rycker den.Inte alltid men då och då,Det gäller även om man bara kör med lite gas/dellast.Har någon samma problem och fått det löst? Sen en liten grej till det kvittrar i radion när jag kör på P3 och det är inte Hanna och Martina utan det låter som något sitter löst och gnider/gnisslar och det kommer från högtalarna och det är bara på P3? Sen har jag även lite transmissionsljud tycker jag när man åker iväg lite försiktigt.Det liksom viner ungefär som att diffen är sliten men när diffen är defekt så ändras ljudet när man släpper gasen och det tycker jag inte att det gör. Man kanske lyssnar för mycket :) ? | |
|
Det låter åtminstone som att du har väldigt bra hörsel och då blir förstås sådant irriterande. Jag sålde en fin bärbar dator för många år sedan. Köparen kom med tåg från Stockholm till V-ås för att hämta den. Det var bara en formsak att visa hur fin den var och hur bra den gick. Köparen skrek nästan rakt ut när den sattes igång - det knäpper i den !! Jag kunde inte höra något...Jag öppnade datorn och han fick peka ut vartifrån ljudet kom. Det var en avstörningsdrossel som tydligen lät i takt med strömpulser, fast jag kunde inte höra det. Killen var musiker och sa att datorn inte kunde användas till det den var tänkt för genom att den lät som en Metronom. Han var dock helt inne på att han ville ha denna datortyp (High End Mac). Jag fyllde drosseln med superpoxy så att lindningarna stabiliserades och har knappt inte sett någon mer nöjd köpare :-) |
|
| Fast gnissel ljudet vid minus låter så hela familjen blir tokig.Typ gnugga frigolit mot glasrutan. | |
|
Har ryckt för mig någon gång vid växling från 2-3 och lite gas, har inte brytt mig eftersom det kan vara fel på föraren så att säga. Gnistlandet låter konstigt, nybilsgarantin kvar så kan du åka in till BMW. Skulle jag gjort. |
|
|
ja du... ljudet i dörrarna står det ju om i 1000 olika trådar på ap, sök och kolla. SMÖRJ INTE MED SILICON! det är liksom det som är problemet. det finns oftast i endel tvättmedel och gör detta ljudet. BMW fixar, men vill du slippa det i framtiden, köp BMW original tvättmedel, eller siliconborttagningsmedel av bmw. MVH |
|
|
Sökte på gnissel och hittade inte något. Bilen lät redan då den var ny och endast då tvättad av bmws rekondare.Men han kanske har haft på fel tvättmedel. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.