|
|
|
|---|---|
|
hej har en318is -90 och den bludrar o går dåligt på låga varv vad kan det vara? det är inte hela tiden mer när den är varm än kall. MVH Robert | |
|
känns typ som den går ner på tre cylindrar.kan det vara tändspolarna?kan man mäta upp dom om dom är hela? bilen ska vara ny servad med nya stift ,olja och filter sa förra ägaren. |
|
|
Det går att mäta spolarna på andra i allafall Länk 628csi |
|
|
Tack ska kolla om jag kan mäta. När jag tog bort ena tändhatten var det lite fuktigt av olja på den kan det vara ventilkåpspackningen som läcker vid stiftet som gör att den går dåligt? |
|
|
nån som vet om det går att koppla diagnostikdator eller vad det heter till en så här gammal bil alltså 318is -90? Kompisen har en kom ja på. |
|
|
gick att koppla datorn till bilen. va inte tändspolen enligt den den gav felkod för lamdasonden.nolla felkoderna och ska testa om det kommer tillbaka. tog bort stiftet som va oljigt och ska nog byta ventilkåpspackning oljan borde ju kunna göra så den går dåligt. |
|
| Jag har samma fel på min 325 92:a att den går dåligt på låga varv, dessutom så börjar de lukta riktigt illa när den gör de (typ tuktad kat). Jag köpte insprutningsrengöring på meka (fick höra att den skulle vara bra) SL1 hette den och hällde i och då gick den klockrent tills att jag tankade nästa gång.. min ventilkåpspackning läcker också.. kan de bero på de?? Skriv här om du får till den så jag också vet vad jag ska göra ;) | |
| Nu har jag bytt packning och det blev inte bättre men ska byta tändstift också för tror ena fått lite stryk av oljan men nu är det -10 ute så får bli nån dag när det inte är så kallt. | |
|
hade exakt det felet på min E36. Jag köpte en ny tändspole, och provbytade alla det blev bra, Givetvis var det den sista av dom 6 cylindrarna som tändspolen var kass på. Hoppas det löser sig för dig "utseende före funktion" |
|
| har nu bytt tändstift och det blev inte bättre. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.