|
|
|
|---|---|
|
Tjena, har en 530-93a med m60 motorn, som går ojämt på tomgång. Har provat med att byta nya tändstift, insugsmembran, olja filter m.m. Men ändå inget resultat, Då läste jag någonstans att bilen skulle gå dåligt på tomgång om ventilkåpspackningarna var dåliga? Det var väldigt mycket olja runt stiften, Kan det vara så att ventilkåpspackningarna påverkar tomgången eller är det en myt? Tänker på tex tändspolar och sånt om någon haft problem med dom? Tacksamm för svar Mvh kim | |
| Det är ett vanligt fel på 6orna (i vilket fall dom äldre!!) att oljepåfyllningslocket ger liknande symtom som du beskriver så om ventilkåpspackningarna läcker borde det ge liknande fel :) i vilket fall byt dom!! mvh mölle | |
|
tjena, Okey jag ha v8 i min bil men kan prova och byta det oxå, Dock så var det riktigt oljigt runt tändstiften, så får nog byta alltihop, om man visste det innan man bytte insugsmembran helt i onödan.. |
|
| jo jag vet att 540 är en v8 ;) men jag kan nästan lova dig att problemet försvinner när du byter ventilkåpspackningarna det är inte bra att de står olja vid stiften heller men de problemet försvinner ju samtidigt ju :) bara att köpa nya packningar mvh mölle | |
|
hehe okey jo jag får beställa packningar imorgon, Men det var tydligen rätt många typ inre och yttre hörde jag något om, då ska man nog byta alla...någon som vet vad alla ventilkåpspackningar kostar på bmw? Mvh fick hem nya tändstiften idag iallfall, ngk R stift från england 400 kr med frakt...istället för mekonomen 800 kr haha |
|
| varför köpa på bmw!?? ad center har tex elring packningar som sitter org i många bmws kolla runt lite på priserna jag har noll koll ;) själv skulle jag köpt på ad eller mekonomen men de kan ju ha med att göra att jag har bra rabbat där!!?be bara om allt du behöver är han bakom disken någurlunda kompetent så fattar han!! :) förklara att de läcker in till stiften me!! ifall de är lösa packningar där!! men de brukar de inte vara!!?? mvh | |
|
Hehe okey, AD finns inte här i trakterna vad ja vet, bara mekonomen autoexperten och biltema...Så trodde att såna detaljer bara var orginal vara, tex som min gaswire te min merca 300 ce...bara mercedes som hade och dom tog betalt som om den var gjord i guld. Jo det är inre och yttre ventilkåpspackningar, dom inre läcker men om man snålar känner ja på mig att dom yttre pajjar om dom suttit länge och då börjar det utanpå motorn oxå! Mvh |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.