|
|
|
|---|---|
|
Vill börja med att säga att jag tycker autopower är en bra sida med ett mycket bra forum. Har aldrig tidigare ägt en bmw men varit lite små sugen ett par ggr och har då fått svar på det flesta frågor efter lite sökningar i forumet. Nu kände jag att det var dags att registrera mig och göra min första post då jag börjar närma mig ett köp av en bmw 325 coupe -07. Tidigare var jag och tjejen helt inne på en audi a4 års 05-09 men efter en liten provkörning av denna : Länk bmw så ångrade vi oss =) En sak som man har klurat på är ju dessa utrustningspaket som finns som tillägg. Fått svar på det mesta genom att söka. Men några saker jag fortfarande känner är oklara är: 1. Är Dynamic package & Comfort package år 2007 det samma som i dagens? 2. Kollar man i bmws bilkonfigurator på tex dynamic package så står det inget om tex sportchassi? Av vad jag har läst på forumet så skall det ingå i dynamic paketet...? 3. Bilen i annonsen som jag tidigare länkade till har både sportchassi och sportstolar. Detta kostar över 10300 kr "löst" enl. utrustningslistan. Min tanke var att den kanske har dynamic paketet fast det inte står med i annonsen (tänkte aldrig på det när jag var och kollade på bilen). Anledningen till att jag undrar är att komfortöppning ingår i dynamic och det är en funktion som jag gärna vill ha. För visst är väl komfortöppning, lås upp, starta bilen med nyckeln i fickan? Annars har jag siktat in mig på en annan E92 med lite mer utrustning: Länk Plus för den är: *10 000kr billigare *Finare fälgar *Mer utrustning Minus * Gått längre * Privatperson som säljer * Dags för service * Längre att åka för att köpa Han som säljer den säger att han får 230k i inbyte och kan tänka sig att gå ner max 5000 kr = 244000 inkl fälgarna. Någon annan som kollat på något av objekten, vilket verkar bäst? Mvh Robin | |
Roffa1 |
Tycker ej att någon av bilarna verkar bra eller plac i rätt prisklass, de har gått långt och är dyra. 2006:an som såldes av privat är för gammal, den lär han knappast få ut 230.000 för. Tippar han får ut 180.000 i inbyte, med tanke på mil samt tidig årsmodell. Sedan är fälgen/fälgarna förstörda kantskrapade. (de lösa fälgarna) Den andra med 14" hjul hos bilhandlarn såg ut som en trist gubbracer;-) |
|
Nu har han gått ner till 239´, köpläge? Iofs så avskyr jag helskinn då man blir "blöt i rumpan" efter längre sittningar - men det går ju att lösa med denna: Länk Och 20´kan man ha rätt kul för... Mvh |
|
|
@ roffa1: Bilen hos handlaren ser ju exakt lika ut som den andre, förutom fälgarna. Och de fälgarna som sitter monterade är 17" ej 14" och kommer ej sitta på om jag köper den bilen. Ang priset så håller jag med om att de känns dyra. Men det finns ju inga billigare, och jag har haft koll nu en månads tid och inte sett några billigare. Och så kan jag tillägga att båda är 06:or. Man E92 har 2007 som officiellt modellår om jag fattat det rätt? men många är uttagna 06 men folk skriver 07 ändå. @ rob_t_j72: Priset 239000 har han haft hela tiden och den kostar tyvärr 249000 ifall man vill ha med 19tummarna. Håller med om helskinn, men tycker det är snyggt så jag kan leva med det. Mvh Robin |
|
|
Hej. Jag har dynamic, comfort, advantage paket på min 325 -06, och det fungerar inte att starta bilen med nyckeln i fickan. Mvh Mattias |
|
| Ok, då kanske dom har ändrat om i utrustningspaketet. Annars så kan det vara att det skiljer mellan touring och coupe modellen. Ska kolla hur det ser ut i bmw konfiguratorn mellan modellerna. Mvh | |
|
så kan det ju vara, men om du går in på bmw.se "bygg din bmw" så ser du ju vad som ingår i alla paket. |
|
|
Yes, det var det jag menade med bmw konfiguratorn (bygg din bmw). Som jag skrev. Ska kolla det ikväll när jag sitter vid en dator. Är på jobbet nu. Och som jag även skrev förut så ingår comfort access i dynamic packetet om man köper en e92 i dagsläget. Hansson, ingick det något sportchassi i ditt dynamic paket? |
|
|
kom på de när ja redan hade postat=) jag har sportchassi, men jag vet inte om det ingick i dynamic paketet, köpte bilen beg. |
|
|
Har nu kollat på bmws hemsida ang utrustningspaketen. Och tydligen skiljer dom åt när det gäller coupe och touring modellen. Comfort acces var ej med i dynamic package till touring. Så mina tre frågor i första inlägget kvarstår.. Mvh Robin |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.