|
|
|
|---|---|
|
Vad är det? Nyckelhål i luckan eller vad..... | |
| jag förstår inte riktigt frågan. | |
|
På många amerikanska bilar finns det en "strap" i bagageutrymmet för att öppna bagageluckan inifrån. Kan det vara något sådant? // Erik |
|
|
I extrautrustningslistan för e82 finns ett tillval som heter "Nödöppnare för bagagerumslucka" Eftersom det inte finns något förklaring i konfiguratorn så undrar jag vad det kan vara för något. Först tänkte jag på att det är ett vanligt nyckelhål i luckan som man använder då fjärren kan inte öppna luckan av någon anledning. Finns ju ett nyckelhål i förardörren men den används bara när fjärren krånglar. Sen tänkte jag på vad J_Bunk nämner att det är typ en "strap" som öppnar luckan inifrån. |
|
|
Det finns en liten plastflärp på insidan av luckan och vill minnas att jag såg något i instruktionsboken om att man använder den för att öppna luckan inifrån i nödfall. Låset till bakluckan är ju elektriskt och handtaget på utsidan funkar bara som en strömbrytare så tanken är väl att om det inte finns ström eller om elmotorn pajar kan man ändå få upp luckan genom att fälla baksätet, krypa in framifrån och dra i flärpen. Men detta är väl knappast extrautrustning?? Ingår väl som standard... |
|
|
OK då vet jag, Enligt konfiguratorn på nätet ingår inte det i standardutrustningen men jag kan tänka mig att det gör det för det amerikanska marknaden. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.