|
|
|
|---|---|
Mickel |
Jag går i tankarna på att köpa en E46 (har en S40 T4 idag )tänkte byta upp mig vad ska man tänka på när man handlar ? Vad ligger en E46 på i prisklass? Är det nån som har en så maila gärna så jag får lite kött på benen |
|
Du har mail! Prisnivån glömde jag.. Men då jag inte bor i Sverige så kan jag inte riktigt uttala mig om den men jag betalde ca 28000euro för min och då är den väldigt välutrustad. Här har du några under bmwpowers säljavdelning Länk Länk Länk Finns ett antal fler!! //Robban BMW CS #4729 www.robertgustavson.com |
|
| Du kan ju också titta på www.bytbil.se o se vad handlarna tar, du får ju en riktvisning. | |
Mickel |
Tack för tipsen |
|
Senaste nummret av Teknikens värld skall ha en köpguide över begagnade E-46:or. Kolla att bärarmarna fram är bytta på de första årsmodellerna. Mvh |
|
Mickel |
ok jag rusar iväg o handlar en tidning direkt |
| Var beredd på att du får en bättre bil och roligare bil :) Men inte snabbare, T4:an klår allt utom kanske 330 i acceleration på rak väg, särskilt i högre farter. | |
Mickel |
jag har chipat den oxå mm |
| Dessutom känns T4:ans acceleration betydligt mer dramatisk pga rycket i ratten. Men BMW:n låter skojigare :) | |
Mickel |
Perret jag tror att en bmw är en roligare o bättre bil än volvo eller vad säger du ? |
|
T4:an har en pigg och villig motor, dock så tycker jag den käns plastig och lite budget i övrigt sett till hela bilen, Där har BMW lyckats bättre i alla sina modeller. Att T4:an skulle klå allt vet jag inte, om man bortser från trimmningen så är specen denna på någorlunda motsvarande motorer: Volvo T4 200hk(turbo): 0-100 = 7,3s BMW 325 192hk: 0-100 = 7,2s BMW 330 231hk:0-100 = 6,5s |
|
|
Mickel: Ja, det torde inte råda något tvivel om den saken :) Ville bara uppmärksamma dig på att en BMW kan kännas lite långsam första gången du kör den, så var det för mig när jag gick från min chippade Golf GTi till 325ci. Bloom: 0-100 är egentligen ett rätt dåligt mått på acceleration eftersom det har så mycket med starten att göra. Dessutom tror jag att BMW med sina siffror på E46 325:an har varit lite optimistiska, eller åtminstone inte återhållsamma som populära rykten säger att de brukar vara. Siffrorna för 330:an stämmer väl rätt bra men du får nog fan plåga en E46 325:a för att komma under 7.5s 0-100, två växlingar krävs det ju dessutom även om knycken när du petar i 3:an tar dig till 100. Det är också helt klart att en T4 original (åtminstone de två jag provat) lämnar 325:an (åtminstone min) vid acceleration i högre farter. När vi jämförde med en kompis kom vi fram till att 100-160 gick nästan två sekunder snabbare med T4:an. |
|
|
Jag låg och racade mot en T4 (med nått lustigt avgaskit). Han hängde inte med mellan säg 100 och 160. Det handlar mycket om att låta motorn varva ordentligt för att hålla accet uppe. Inte för att det var nån absolut optimal test, men i alla fall. 325an varvar ju riktigt fint! |
|
|
Håller med "CFH" har hängt av ett antal T4or mellan 100 - 200, ingen har hängt med än så länge. Varven får inte vara under 4000 naturligtvis, den varvar ju så gärna. //King |
|
| Kanske det bara är min bil som går dåligt :( Kör förresten en 320d med den nya common rail motorn nu, när min bil är inne på reparation. Måste säga att jag är imponerad av draget, inte som en 330d men nästan. Har de bilar ni "hängt av" varit kompisar som gett allt eller någon som kanske inte vågat gasa fullt ut ? Rak väg, inga omständigheter som gör vanliga människor (läs "icke-BMW förare") kissnödiga ? Jag varvade nog ut BMW:n ordentligt, brukar försöka växla sådär vid 6300 rpm. | |
Mickel |
Perret jag har drat mina vänner med 328 de hinner med bra Jag tror att det har mycket att göra med vem som kör de ska nog gå ganska lika Min tjej körde ifrån e3n stackars subaruägare(kompis) O han spar inte på krutet (har bara ett läge på gasen) med full last dessutom hon blev sur när han låg o retades sen vare det hans tur när de stannade pisk av en tjej= loser |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.