|
|
|
|---|---|
|
I helgen testade jag för första gången att köra med min myinköpta polermaskin, classes svarta COTECH-variant med dubbla trissor. Motorhuven på bilen är relativt full av tvättrepor och andra märken och tänkte att de skulle försvinna efter maskinpoleringen. Först körde jag med de skumgummitrissorna som följde med maskinen och de gjorde varken till eller från. Sedan körde jag ett varv med ett par sonax-trissor som jag också köpte till och då tyckte jag att det blev bättre restultat i alla fall. Är det så att de polertrissor som sitter på som standard inte är gjorda för cleaner? Sedan vet jag inte om de medel jag använde är skit eller om de fungerar... Testade både turte color back cleaner samt hagmans cleaner. | |
|
Tänk att du slipar en träbit... Hård kloss grovt papper = Mycket avverkning men inte fin yta. Mjuk kloss fint papper = Liten avverkning och fin yta. Är samma sak vid polering. Grov eller hård trissa med grovt medel tar repor men ger ingen bra yta utan man måste fortsätta med mjukare varianter ju närmre slutet man kommer. Prova sök på ämnet, jag vet det skivits löpmeter om detta. ///Micke Min cabrio Länk |
|
|
Prova exempelvis lila sprängd Länk samt Menzena powerfinish Länk Det brukar ge gott resultat med cyclo wannabe maskinerna. Länk |
|
|
De vita trissorna som medföljer är väldigt mjuka och kan nog användas att lägga på vax med eller möjligen en sista finpolering. Tvättrepor är nog max vad dessa maskiner tar. Låg effekt. |
|
|
albinsson: Som dom andra har skrivit så behöver du ett grövre medel. Menzerna Power Finnish eller 3M FastCut+ brukar göra susen! Finns att handla på bland annat www.prorecond.se ///Niklas "NIKEMAN" Johansson |
|
|
Väldigt bra sida :) Länk Das bmw |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.